10 indicatori PPC pe care este necesar sa ii urmariti

No Comments

 

Indicatorii cheie de performanta sau KPI sunt utilizati in aproape toate domeniile ca o masura a modului in care putem verifica daca strategia adoptata functioneaza sau nu.

In PPC, puteti utiliza indicatorii de performanta (KPI) pentru a determina succesul campaniilor dvs.

Intelegerea indicatorilor-cheie ai performantei unei campanii este esentiala pentru oricine care lucreaza in PPC chiar de la inceput. Scopul fiecarei campanii PPC ar trebui sa se potriveasca mai intai cu diferiti indicatori cheie de performanta (KPI) in timpul fazei de planificare a campaniei.

Stiind ce performanta doreste sa atinga compania dvs, impreuna cu modul in care o veti masura, va veti permite sa configurati in prealabil Google Analytics si anunturile Google, asigurandu-va ca masurati performanta corecta din ziua 1 si ca asigurati integritatea rezultatelor campaniei.

Masurarea corecta a performantei campaniei dvs. este singura modalitate de a demonstra rentabilitatea investitiei atat pentru clienti, cat si pentru angajator.

Iata cele mai importante 10 KPI-uri PPC pe care le puteti utiliza.

 

Click-uri

Fiecare conversie incepe cu un click. De aceea, click-urile reprezinta un indicator timpuriu al succesului campaniilor PPC.

Acest indicator KPI masoara numarul de persoane care au facut click pe anuntul dvs.

Managerii de campanii adesea inregistreaza conturile pe parcursul lunii pentru a intrerupe anunturile care nu au performante si chiar maresc sumele licitate pentru anunturile care sunt.

Click-urile reprezinta un KPI excelent pentru verificarea performantei contului la mijlocul lunii; cu toate acestea, succesul unei campanii nu este determinata doar prin acestea.

Rata de click (CTR)

Similar cu masurarea numarului de click-uri generate ale campaniei, CTR este un indicator cheie pentru performanta campaniei.

CTR este masurata prin impartirea numarului total de click-uri pe care le-a obtinut campania dvs. intr-o perioada fixa de timp, la numarul total de afisari. Aceasta ecuatie arata ca, dintre cele 1.000 de afisari, anuntul dvs. a fost dat de 100 de clickuri, iar CTR-ul dvs. este de 10%, de exemplu.

Performanta PPC variaza in functie de industrie si de alte variabile ale campaniei.

De exemplu, WordStream analizeaza performanta PPC la putin peste 2.000 de companii din SUA, constatand ca media CTR in cautare a fost de 2.14% in industria auto fata de 3.40% in industria de dating si personale.

Campaniile care gestioneaza reclame care se difuzeaza in SUA ar putea utiliza numerele raportate de WordStream pentru a-si compara performantele proprii cu CTR, dar ar trebui sa fie atenti la alte variabile care nu sunt luate in considerare in analiza, cum ar fi cheltuielile bugetare.

Benchmarking-ul si imbunatatirea CTR-ului diferitelor campanii este importanta nu doar ca masura de succes, ci si pentru ca poate afecta alte KPI-uri, cum ar fi scorul de calitate.

Scorul de calitate

Scorul de calitate este cel mai evaziv KPI printre agentii de publicitate din cadrul PPC.

Este o metrica creata de Google care spune cat de relevant este continutul anunturilor dvs., utilizand valori precum CTR si alte variabile de performanta, cum ar fi experienta paginii de destinatie.

Agentii de publicitate considera ca este dificil de inteles Scorul de calitate, deoarece este mai putin clar decat alte KPI-uri usor de masurat, cum ar fi click-urile.

Utilizand CTR-ul asteptat, experienta paginii de destinatie, relevanta anuntului si formatul anuntului, Google poate stabili un scor de calitate al unei campanii.

Google a imbunatatit modul in care este raportat scorul de calitate in Anunturile Google in 2017, dar se rezuma la acest fapt simplu:

  • Cu un bun scor de calitate (intre 7 si 10) veti plati mai putini bani pentru a face publicitate prin intermediul anunturilor Google.
  • Scorul de calitate (6 sau mai mic) inseamna o cheltuiala mai mare.

Schimbarile efectuate de Google asupra rapoartelor privind Scorul de calitate au facut scorul de calitate mai usor pentru agentii de publicitate in anunturile Google si au inceput sa furnizeze date istorice despre KPI. Aceste informatii ofera agentilor de publicitate informatiile necesare pentru a lua decizii mai inteligente in campanie.

In ciuda confuziei, agentii de publicitate raman extrem de interesati de imbunatatirea scorului de calitate deoarece acesta determina cat platesc pentru fiecare click. In schimb, scorul de calitate poate afecta alte KPI-uri, cum ar fi CPC si CPA.

Costul per click (CPC)

Analistii PPC stiu cat de mult pot plati pentru o campanie publicitara, deoarece de obicei au un buget prestabilit. Cu toate acestea, in timp ce acestia specifica un buget si o suma licitata atunci cand efectueaza configurarea unei campanii PPC, bugetul nu va ramane unul fix.

Prin urmare, costul de plasare al unui anunt si al click-urilor pe care le genereaza este in mare parte determinat de alti concurenti in cadrul licitatiei PPC.

CPC masoara exact cat a platit un agent de publicitate. Puteti masura CPC impartind costul total al unei campanii la numarul de click-uri ale anuntului in acea campanie.

Daca doriti sa verificati manual costul campaniei dvs., puteti multiplica CPC cu numarul de click-uri obtinute pentru o campanie.

Costul pe conversie / achizitie (CPA)

Similar cu CPC, puteti seta un cost pe achizitie (CPA) cand configurati campaniile publicitare.

Google defineste suma CPA medie pe masura ce agentii de publicitate platesc pentru fiecare client nou, care se calculeaza prin impartirea costului total al conversiilor la numarul de conversii. Google determina CPA pe baza scorului de calitate.

In timp ce CPA medie este destul de usor de digerat, agentii de publicitate pot utiliza, de asemenea, suma CPA vizata, o tehnica de licitare aplicata in timpul infiintarii campaniei. CPA vizata ajuta agentii de publicitate sa stabileasca automat sumele licitate pentru a obtine cat mai multe conversii posibile, pe baza unui CPA stabilit determinat de bugetul agentilor de publicitate.

Cu toate acestea, pentru a utiliza CPA vizata, trebuie sa intelegeti diferite strategii de licitare, sa configurati urmarirea conversiilor si sa aveti cel putin 30 de conversii in ultimele 30 de zile.

Rata de conversie (CVR)

Rata de conversie nu este doar un indicator al succesului campaniei, ci este motivul pentru care agentiile de marketing PPC sunt angajate in prima faza.

Puteti masura rata de conversie in anunturile Google impartind numarul de conversii pe care le-a primit Campania, la numarul total de click-uri. Intrucat rata de conversie este exprimata ca procent, daca campania are 100 de click-uri si 10 conversii, 10/100 inseamna ca rata de conversie va fi de 10%.

In timp ce managerii de campanii au intotdeauna o privire de ansamblu asupra conversiilor, acestia vor stabili adesea campanii pentru optimizarea pentru click-uri, nu pentru conversii.

Acum puteti directiona conversiile pe baza obiectivelor CPA, mai degraba decat sa va concentrati asupra click-urilor sau a afisarilor. Cu toate acestea, pentru a putea fi optimizat pentru conversii, contul dvs. trebuie sa fi avut cel putin 15 conversii in ultimele 30 de zile.

Cota de afisare (CPM)

O afisare apare atunci cand o persoana vede anuntul dvs, indifferent daca aceasta face click pe el sau nu.

Analiza afisarilor generate de o campanie nu este un indicator al succesului, deoarece nu reda cati oameni au gasit anuntul dvs. eficient.

Cu toate acestea, procentajul de afisari adauga un context raportarii, indicand numarul de afisari totale pe care le primesc campaniile dvs. publicitare, determinat prin impartirea numarului total de afisari ale campaniei, la numarul total de afisari pentru care a fost eligibila campania.

Cota de afisare ofera marketingului o perspectiva competitiva indirecta. Stiind ca aveti o cota de afisare de 50% pentru un cuvant cheie, veti putea determina procentul detinut de competitori, restul pana la 100%.

Daca mariti procentajul de afisari, veti reduce numarul de afisari ale anunturilor concurentilor dvs. Daca doriti sa cresteti procentajul de afisari, este nevoie sa mariti sumele licitate si / sau bugetele.

Pozitia medie

Google echilibreaza atat rezultatele cautarii platite cat si rezultatele cautarii organice pentru aproape fiecare interogare de cautare introdusa.

Anunturile pe Google sau pe Bing se pot afisa chiar in partea de sus a paginii cu rezultatele motorului de cautare (SERP) in pozitia 1, chiar sub anuntul urmator afisat in pozitia 2 si asa mai departe.

Clasarea anuntului este calculata prin inmultirea scorului de calitate cu costul maxim pe afisare (CPM).

Din moment ce primele 1-3 anunturi sunt afisate inainte ca rezultatele cautarii organice sa fie folosite atat de mult, multe companii care fac publicitate pe Google doresc sa fie vizibile chiar din pozitia 1. Cu toate acestea, prima pozitie nu inseamna neaparat rezultate.Trebuie sa va centrati atentia pe obtinerea unei pozitii de mijloc pentru a furniza contextul in jurul campaniilor si rapoartelor de campanie.

Obtinerea bugetului

Companii de cautare platite primesc un buget lunar pentru a difuza campanii de anunturi. Rezultatele masoara cat de aproape aceasta agentie sau individ au ajuns la consumarea integral a bugetului pe care l-au stabilit.

Majoritatea comerciantilor PPC nu iau in considerare nivelul de consumare a bugetului atunci cand este vorba de masurarea performantei lor PPC, in ciuda cantitatii de informatii pe care le ofera despre modul in care sunt gestionate campaniile.

Motivul pentru care marketerii au tendinta sa cheltuiasca bugetul in fiecare luna este ca este dificil sa licitati in mod consecvent si sa maximizati rezultatele cu fluctuatiile in curs de desfasurare in cadrul licitatiei PPC – o sarcina care necesita supravegherea continua si optimizarea (fara utilizarea invatarii automate).

Lifetime Value

LTV este un indicator larg al sanatatii contului si al abilitatilor unui marketer PPC. Dar estimarea valorii customer lifetime value este complexa in cazul cautarilor platite.

Companiile care pastreaza clientii mai mult timp prin cautarea platita vor genera venituri semnificativ mai mari. In timp ce LTV este o masura a duratei de viata a unui client in raport cu produsul si / sau serviciile oferite, acesta poate fi masurat in multiple modalitati.

De exemplu, in cazul unei companii mari precum Starbucks, masurarea LTV poate fi destul de complexa. Exista numeroase variabile de care LTV depinde (durata medie a clientilor, rata de retentie a clientilor, marja de profit per client si reducerile aplicate).

 

Rapoartele indicatorilor KPI si PPC nu se exclud reciproc. De exemplu, nu v-ati astepta sa aveti o valoare CTR crescuta si un scor de calitate scazut, deoarece cele doua cresc direct proportional. Imbunatatirea CTR poate avea un impact pozitiv asupra scorului de calitate, iar imbunatatirea scorului de calitate poate influenta pozitiv costul pe click si costul pe achizitie, generand, la randul sau, campanii PPC mai profitabile pentru clienti.

Avand in vedere toate acestea, este important ca agentii de publicitate sa-si imbunatateasca performantele la nivel de click, asigurandu-se in acelasi timp ca nu vor uita sa faca un pas inapoi si sa se uite la KPI-urile care pot oferi o imagine completa, cum ar fi LTV.

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts

Leave a Comment