4 actiuni ale site-ului pe care le puteti urmari cu Google Tag Manager

No Comments

 

Exista numeroase actiuni pe care le puteti urmari pentru a imbunatati colectarea datelor. Iata un ghid care prezinta pas cu pas cele mai importante actiuni  privind masurarea marketingului in mediul digital. 

Google Analytics ofera o multitudine de date prin intermediul instalarii implicite, desi multe actiuni nu sunt urmarite in mod prestabilit. Pentru a obtine urmariri suplimentare, implicate vor fi adesea saparea in documentatia tehnica si lucrul cu echipele de dezvoltare. Managerul de etichete Google va poate ajuta sa completati lacunele prin extinderea activitatii pe care o puteti urmari pe site-uri web, fara a fi nevoie de acces la site-ul web sau codificare. 

In acest articol, vom analiza setarea de urmarire GTM pentru patru actiuni pe site-uri importante pentru masurarea marketingului digital. Daca nu aveti inca GTM, incepeti aici sa lucrati prin instructiunile Google pentru crearea unui cont si adaugarea fragmentelor de cod pe site-ul dumneavoastra. Odata instalat, sunteti gata sa incepeti sa configurati anumite etichete si declansatoare pentru a obtine o mai buna cunoastere a utilizatorilor.

 

Formularele de inscriere

 

Ati fost  vreodata  pus in situatia de a completa un formular de multumire care nu duce catre o adresa URL, dupa ce ati facut click pe trimiteti? GTM include un ascultator incorporat, care identifica momentul in care are loc depunerea unui formular, astfel incat sa puteti declansa o eticheta de conversie. 

Incepeti prin crearea unui declansator de trimitere a formularului. Mergeti la Declansatoare si faceti click pe Nou pentru a incepe construirea unui nou declansator, dupa care, alegeti Form Submission ca tip de declansare. 

Acum, veti vedea ca apar optiunile pentru personalizarea declansatorului. In primul rand, verificati butonul Asteptati pentru etichete, pentru a va asigura ca formularul nu este trimis pana cand nu se declanseaza etichetele asociate, apoi, butonul Validare verificare,  pentru a va asigura ca eticheta se declanseaza numai daca  trimiterea  formularului este reusita. 

In primul meniu, aflat in dreptul casetelor de selectare, puteti alege cand doriti sa activati declansatorul.  

In cele din urma, puteti opta pentru  declansatorul Toate formularele sau Cateva formulare. Aceasta optiune este utila, in special daca doriti sa urmariti mai multe formulare din aceeasi pagina, utilizand etichete separate de conversie. De exemplu, este posibil sa aveti un formular care va solicita  descarcarea unei imagini albe si altul pentru a contacta un agent de vanzari. 

Inca o data, puteti alege o gama larga de variabile pentru a specifica forma pe care o doriti.  

In sfarsit, dupa ce ati salvat declansatorul, puteti sa il asociati cu etichetele pe care doriti sa le declansati atunci cand trimiteti formularul. Acestea ar putea include o eticheta de eveniment Google Analytics, dar si etichete de conversie pentru platforma de anunturi. 

Retineti ca acest declansator nu va functiona cu toate formularele, asadar ar trebui sa utilizati modul de previzualizare al GTM-ului pentru a va asigura ca eticheta dumneavoastra se trage, de fapt, dintr-un test de trimitere. In cazul in care declansatorul implicit al formularului nu se declanseaza, exista cateva alternative potentiale care urmaresc un eveniment JavaScript personalizat si  care este configurat sa se declanseze prin trimiterea formularului sau prin urmarirea click-urilor de pe butonul Trimitere.

 

Buton click-uri

 

Functia de declansare a clicurilor de la GTM, poate urmari prin intermediul click-urilor aproape oricare element de  pe site-ul pe care il doriti. Cateva exemple de actiune ale click-urilor de butoane de urmarire includ: 

• Achizitionarea de link-uri care sa duca catre site-urile de vanzari;

• Actiuni Adaugati in cos;

• Link-uri catre profilurile sociale mass-media ;

• Butoane clic pentru apelare;

• Butoanele de abonare;

• Descarcari PDF. 

In primul rand, va trebui sa configurati un declansator pentru a indica click-urile pe care doriti sa le vizati. Apoi, puteti seta urmarirea evenimentelor pentru a declansa un eveniment personalizat in Google Analytics, atunci cand se produce click-ul sau cand incercati sa asociati click-ul cu o eticheta de conversie a platformei de anunturi. 

Creati un nou declansator si selectati un tip de declansare a click-ului Toate elementele, dupa care puteti specifica ce click-uri urmariti, folosind cat mai multi parametri doriti. De exemplu, puteti sa urmariti prin intermediul  butonului Descarcare si cu un anumit cod, numai pe adresa URL a paginii de destinatie. In cele din urma, asociati declansatorului doar etichetele pe care doriti sa le utilizati, pentru a trimite datele inapoi in Google Analytics, in anunturile Google sau pe alte platforme.

 

Vizualizari video

 

Fiecare angajare a utilizatorului de pe site-ul dumneavoastra va poate oferi indici  despre modul in care vizitatorii interesati sunt in continutul dumneavoastra. Daca includeti videoclipuri YouTube, incorporate pe site-ul dumneavoastra, GTM-ul poate urmari cati oameni aleg sa vizioneze, timpul de vizionare si momentul in care acestia renunta. 

Pentru a configura urmarirea video, va trebui sa activati mai intai cateva variabile care nu sunt actionate in mod prestabilit. In spatiul de lucru al contului GTM, selectati Variabile din bara laterala stanga. 

Dupa alegerea variabilelor, creati un declansator cu un tip de declansare YouTube Video. Selectati actiunile pe care doriti sa le urmariti. De exemplu, este posibil sa doriti sa declansati un eveniment Google Analytics, cand cineva porneste sau finalizeaza un videoclip sau cand pur si simplu urmareste pana la un anumit punct. In partea de jos, puteti alege sa folositi declansatorul pentru toate videoclipurile de pe site sau pentru videoclipurile selectate pe baza criteriilor pe care le specificati. 

In cele din urma, se va asocia eticheta cu declansatorul creat anterior, dupa care urmeaza salvarea si publicarea. Pentru o configuratie mai avansata, consultati solutia excelenta a lui Simo Ahava, care include o variabila personalizata si care va declansa evenimente pentru toate actiunile legate de video, doar printr-o singura eticheta.

 

Comportamentul vizitatorilor in parcurgerea site-ului

 

Vrei sa stii cate persoane citesc articolele de pe blog, dincolo de primele cateva paragrafe sau cum sa testezi o pagina cu privire la cat de multa informatie sub patrat se vede? Prin intermediul derularii urmaririi poti primi raspunsul la aceste intrebari. 

GTM contine  niste variabile incorporate si este un element esential pentru urmarirea activitatilor de defilare. Ca si in cazul variabilelor video, va trebui sa le activati inainte de a le putea utiliza.  

In meniul Configurare, accesat din sectiunea Variabile, veti gasi Variabile derulante, in partea de jos a listei. De asemenea, puteti utiliza variabilele de vizibilitate, asta daca doriti sa vedeti cand un anumit element a fost vizibil pe pagina. Apoi, configurati un declansator cu Deplasare la scroll. Veti vedea campuri in care puteti specifica punctele de pe pagina pe care doriti sa le urmariti, fie prin procentaj, fie prin pixeli. Puteti furniza mai multe numere separate prin virgule. Dupa ce ati salvat declansatorul, creati o eticheta Google Analytics intitulata Tip de eveniment de urmarire. Adaugati criteriile de eveniment pe care doriti sa le utilizati in contul dumneavoastra. Google Analytics. 

Pentru acest exemplu, folositi o variabila dinamica cu eticheta Threshold Dept. Aceasta va accesa automat adancimea pe care un utilizator o deruleaza pe pagina. In cele din urma, asociati declansatorul pe care l-ati creat anterior, Scroll Depth, si salvati eticheta. Acum, sunteti gata sa publicati setarile de urmarire a parcurgerii. In urmatorul pas, puteti incepe urmarirea.

 

Pentru inceput, v-am oferit patru exemple, dar exista actiuni nelimitate pe care le puteti urmari utilizand Managerul de etichete Google. Acordati-va timp pentru a naviga printre etichete, declansatoare, variabile si jonglati cu diferite configuratii, utilizand modul de previzualizare. Veti putea imbunatati colectarea datelor si veti facilita configurarea urmaririi, atunci cand veti avea timp sa dezvoltati o intelegere solida a GTM.

 

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts

Leave a Comment