Canale de Promovare Online: Ghid Complet pentru Afaceri Online

canale de promovare

Scopul principal al unui canal de marketing este de a crea o conexiune intre organizatia care creeaza un produs sau serviciu si clientii potentiali care ar putea dori sa-l achizitioneze.

Ce sunt canalele de promovare online?

Canalele de promovare online sunt platforme pe care le poti utiliza pentru a ajunge la publicul tinta cu informatii despre marca, produsul sau serviciul tau. 

Nu toate canalele de marketing digital sunt insa potrivite pentru fiecare dintre obiectivele tale de afaceri. Unele sunt mai potrivite pentru anumite tipuri de public. Ca atare, trebuie sa stii ce canal de marketing digital sa utilizezi si apoi sa implementezi cele mai bune practici pentru a atinge un anumit obiectiv.

Echipa ClickBrainiacs iti va explica in acest articol care sunt cele mai bune canale de promovare online, dar si cum sa le alegi pe cele mai potrivite. 

Care sunt cele mai eficiente canale de promovare?

Fiecare canal de promovare online are anumite avantaje si dezavantaje. Trebuie sa te orientezi spre cele care se pliaza cel mai bine pe business-ul tau online si care te vor ajuta sa-ti indeplinesti obiectivele de marketing.

Retelele de socializare

Social media este unul dintre cele mai puternice canale de marketing digital din zilele noastre. Platformele precum Facebook, Instagram, YouTube, TikTok ofera un spatiu pentru comunicarea dinamica dintre branduri si consumatori. 

Utilizatorii de internet isi petrec cea mai mare parte a timpului pe aceste retele online. Deci, brandurile nu pot rata ocazia de a se promova cu ajutorul acestora. 

Pe retelele de socializare, utilizatorii vad continut promovat pe baza profilului lor, a intereselor, aprecierilor si a continutului pe care il partajeaza. Abordarea „totul pentru toata lumea” nu mai functioneaza pentru fiecare utilizator trebuie targetat in functie de preferintele sale, altfel riscati sa fie ignorant. 

Mai mult, retelele sociale permit companiilor sa se conecteze cu potentialii clienti mult mai rapid si sa le raspunda la intrebarile legate de produsele sau serviciile pe care le ofera. 

Tips and Tricks pentru Social Media:

Fii original. Acest lucru se aplica subiectelor pe care le abordezi si abordarii pe care o folosesti in crearea continutului tau.  Creativitatea este un factor major in engamentul cu utilizatorii. 

Include hashtag-uri in postarile tale. Postarile devin mai rapid virale cand folosesti eticheta #, permitand oamenilor sa vada mult mai rapid continutul pe care il postezi. 

Search Engine Optimization (SEO)

Un alt canal de promovare, optimizarea pentru motoarele de cautare, asa cum sugereaza si numele are ca scop cresterea website-ului tau in pozitionare pe Google, Bing etc. Sa presupunem ca un utilizator efectueaza o cautare online pe „Cum sa-ti promovezi afacerea”. Articolul printre cele mai bune rezultate are sansa ca un utilizator sa-l acceseze rapid. 

Cresterea cu ajutorul SEO a paginii website-ului tau nu numai ca ii va imbunatati vizibilitatea in online, ci si va imbunatati traficul si activitatea. 

Tips and Tricks pentru SEO 

Optimizeaza site-ul web atat On-page cat si Off-page. SEO On-Page include alegerea cuvintelor cheie potrivite si furnizarea de meta-descrieri pentru continutul tau, alegerea cuvintelor are care sa raspunda intentiei de cautare a utilizatorilor, organizarea contintului cu tag-uri H1,H2,H3, optimizarea contintului etc. In timp ce SEO off-page implica obtinerea de backlink-uri naturale de pe site-uri cu autoritate. Impreuna, SEO on-off si off-page creeaza semnale pe care Google le poate folosi pentru a iti indexa site-ul eficient.

Implementeaza SEO local pentru a promova afacerea in comunitate si in zonele din apropiere. Una dintre modalitatile de a face corect SEO local este sa iti listezi  compania, adresa si numarul de telefon pe site-ul tau, cataloage online de business si profile social media, deoarece aceste date contin cuvinte cheie care ajuta Google si utilizatorii sa iti localizeze afacerea.

Email Marketing 

E-mailul ofera un mod mult mai personal de a te conecta cu potentialii clienti. Este un canal de promovare online care te poate scoate cu adevarat in evidenta. Poti oferi continut in exclusivitate, reduceri speciale si continut personalizat pentru abonatii tai pentru a-i face sa se simta mai aproape de brandul tau. Daca utilizatorii de pe website vad ca pot primi anumite oferte doar pe email, vor fi mult mai dispusi sa se aboneze. 

Prin implementarea tehnicilor avansate de marketing prin e-mail, nu contribui doar la cresterea numarului de vanzari si conversii, ci si la dezvoltarea unui sentiment de loialitate din partea utilizatorilor. Acesta este unul dintre acele canale de marketing online care iti permite sa stii unde se afla utilizatoriii in ciclul lor de cumparare. 

Cu toate acestea, campania de e-mail bine conceputa si directionata ar putea ajunge si in dosarul de spam. Deci, asigura-te ca programul tau respecta legile privind spamul.

Tips and Tricks pentru Email

  • Creaza titluri atractive. Aceasta metoda ii incurajeaza pe cei din lista  de contacte sa profite de ofertele inainte de a se incheia.
  • Personalizeaza campaniile de marketing prin e-mail. Ori de cate ori cineva ia o actiune specifica, cum ar fi vizitarea paginilor produsului sau adaugarea lor in wishlist, trimite e-mailuri care sa-i determina sa revina pe website pentru a finaliza achizitia.
  • Foloseste e-mailul pentru feedback si asistenta clienti. Un serviciu bun pentru clienti este intotdeauna o modalitate buna de a creste vanzarile. De la sondaje, la recenzii si rezolvarea problemelor, utilizarile e-mailului sunt practic nelimitate!

Website-ul 

Site-ul web este un instrument indispensabil pentru orice afacere online, deoarece iti ofera o platforma dedicata, unde poti educa publicul despre marca, produsele si serviciile tale. Acest lucru necesita o intelegere solida a publicului tinta si o strategie eficienta de marketing pentru continut.

Indiferent de dimensiunea companiei, un site web poate oferi companiei tale prezenta online de care are nevoie pentru a comunica si / sau a vinde potentialilor. De fapt, un alt studiu a aratat ca 69% dintre americani au cumparat un articol online. Indiferent daca afacerea este este de tip comert electronic sau servicii, de tip B2B sau B2C, ar trebui sa investiti cu siguranta intr-un site web.

Site-ul  web este un canal ideal pentru campaniile de marketing prin continut. Prin postari de blog si anunturi poti oferi clientilor existenti si potentiali continut valoros si relevant pentru a-i ajuta sa-si rezolve problemele. Deoarece site-urile web au capacitati multimedia, puteti distribui cu usurinta diferite tipuri de continut – de la articole la infografice si chiar videoclipuri.

Tips and Tricks pentru continul de pe Website 

Creeaza materiale de continut in diferite formate. Anumite tipuri de continut sunt mai eficiente pentru o anumita etapa a ciclului de cumparare. De exemplu, ar trebui sa creati videoclipuri despre produse pentru publicul din canalul de examinare si nu atunci cand abia incep sa fie constienti de afacerea ta. 

Promoveaza continutul prin intermediul retelelor de socializare si prin e-mail marketing. Promovarea continutului ajuta  publicul sa il gaseasca mai usor – si, eventual, sa il partajeze cu altii din reteaua lor.

Marketing de continut

Similar marketingului prin e-mail, marketingul prin continut este un altul dintre cele mai eficiente canale de marketing digital pentru recuperarea rentabilitatii investitiei. 

Persoanele potentiale sunt persoane care sunt dispuse sa cumpere produsul si sa devina clienti fideli, pe masura ce intretineti relatia respectiva, care este diferita de traficul site-ului web.

Continutul promotional include postari pe blog, infografii, continut video, stiri, liste de verificare, studii de caz, seminarii web si carti albe – care sunt magneti excelenti. 

Gandeste-te care dintre acestea vor fi cele mai eficiente in a comunica cu publicul tinta, in functie de locul in care se afla in cele cinci etape ale ciclului de cumparare si de modul in care consuma informatii.

Tips and Tricks pentru Content Marketing

  • Pentru a creste traficul organic si generarea de clienti potentiali, trebuie sa furnizati continut consistent si de inalta calitate. 
  • Odata ce ai continut excelent, promoveaza-l! Unele dintre cele mai bune modalitati pentru promovarea continutului sunt prin marketingul prin e-mail si partajarea postarilor  pe social media. 

PPC

La suprafata, ar putea parea de neconceput ca cautarea platita (numita si SEM) va avea potentialul de a va oferi rentabilitate investitiei. La urma urmei, platiti pentru fiecare clic pe care il primiti, spre deosebire de SEO, unde oamenii va gasesc organic (si tehnic gratuit).

Avantajul utilizarii PPC este ca anunturile tale sunt afisate deasupra rezultatelor cautarii organice, facandu-le mai vizibile pentru utilizatori. Chiar daca trebuie sa platesti de fiecare data cand un utilizator face click pe anunt, exista inca o multime avantaje pentru o afacere online care pot fi obtinute din cautarea platita. A fi deasupra rezultatelor organice inseamna ca il surprinzi in continuare pe acel cautator implicat inainte de a avea macar sansa de a-si vedea celelalte optiuni (concurentii tai).

Pentru fiecare $ 1 pe care il cheltuiti pe Google Ads, puteti castiga in medie 2 $ in schimb. Este un ROI 100%. In schimb, neutilizarea canalului de anunturi cu plata poate duce la venituri mai mici cu 50%.

Tips and Tricks pentru PPC

  • Remarketeaza catre publicul de pe Facebook. Fiind cea mai mare retea sociala din lume, puteti utiliza instrumentele de remarketing Facebook pentru a atrage pe site-ul tau persoanele care si-au exprimat interesul fata de anuntul tau, dar care nu erau inca gata sa cumpere.
  • Redirectioneaza utilizatorii care dau click pe anunturile tale catre locurile potrivite de pe site-ul web, cum ar fi un landing page care contin un formular de contact. Apoi, poti colecta informatiile personale ale vizitatorilor si le poti utiliza pentru a le implica in campaniile de marketing.

Ce factori trebuie sa iei in considerare cand iti alegi un canal de marketing online?

Dupa ce ai aflat ce canale de promovare online poti folosi pentru afacerea ta, probabil te intrebi care ar fi mai potrivit. 

In continuare, iti vom prezenta factorii pe care trebuie sa-i iei in considerare cand alegi canalele de marketing digitale potrivite:

Obiective

Ca regula generala, canalul pe care il alegi ar trebui sa fie ghidat de obiectivele tale de marketing, indiferent daca este vorba de cresterea imaginii brandului, conversiilor, generare de potentiali etc.  

Buget

Cheltuielile pentru promovare online difera de la un canal la altul. Unele ofera instrumente pe care le-ati putea folosi gratuit, in timp ce altele pot fi utilizate doar contra cost. De exemplu, daca puteti aloca un buget lunar pentru PPC, ati plati numai atunci cand atunci cand cineva face clic pe anuntul vostru. 

Public tinta

O modalitate de a viza publicul tinta este sa stiti pe ce canale sunt mai activi. Cu aceste informatii, este, de asemenea, mai usor sa creati continut care sa fie pe interesul lor.

Concurenti

Daca concurentul tau vinde clientilor printr-un anumit canal de marketing, poti merge pe acelasi traseu si sa profiti de piata existenta a canalului respectiv. Poti incerca, de asemenea, sa alegi un canal de promovare unde exista o concurenta mai mica – desi vei avea nevoie sa iei in considerare si daca ai suficiente oportunitati de a vinde pe canale mai putin populare.

Functionalitate

In functie de dimensiunea sau natura afacerii tale este posibil sa nu fie nevoie sa apelezi la toate canalele de promovare disponibile pentru dezvoltarea afacerii. La inceputul unei afaceri poti incepe sa aloci intai buget pentru Pay-Per-Click sau SEO si sa completezi pe parcurs cu altele.

Integrare

Chiar daca utilizezi mai multe canale digitale pentru marketingul afacerii tale ar trebui sa poti oferi utilizatorilor o experienta perfecta, unde acestia pot trece de la un canal sau dispozitiv la altul fara nici o dificultate.

Concluzie: 

Diferitele canale de marketing digital functioneaza diferit unul de celalalt si, prin urmare, iti vor oferi rezultate diferite. In plus, ceea ce functioneaza pentru un brand ar putea sa nu functioneze neaparat pentru tine. Scenariul ideal este sa testezi diferite canale si strategii pentru a vedea ce combinatie ti se potriveste cel mai bine.

Aloca timp pentru a masura valorile cheie si a analiza daca rezultatele obtinute te ajuta sa iti maximizezi rentabilitatea investitiei. 

De asemenea, nu ezita sa ceri ajutorul specialistilor de marketing. Echipa ClickBrainiacs te poate ajuta sa iti alegi un canal de marketing potrivit afacerii si obiectivelor tale. 

Resurse:

https://directiveconsulting.com/resources/glossary/marketing-channel/