Incepand cu martie 2020, cand
infectia COVID19 a fost declarata pandemie, Google a reactionat rapid. A lansat noi functii de cautare pentru a atenua raspandirea informatiilor false legate de COVID-19.
Pe langa aceasta, majoritatea vizibilitatii de pe prima pagina de rezultate este detinuta de agentii guvernamentale, cum ar fi Organizatia Mondiala a Sanatatii și Centrul pentru Controlul Bolilor, pentru a oferi publicului informatii exacte.
Ce schimbari aduce Covid-19 in pagina de rezultate?
Coronavirus
a creat o serie de probleme in rezultatele cautarii, pe care Google a decis sa le rezolve, care ulterior a adus la cateva modificari la SERP și nu numai.
Actualizari COVID-19 SERP
Sa incepem cu modificarile și
actualizarile importante pe care Google le-a facut atat pentru a facilita accesul utilizatorilor la informatiile despre COVID-19, cat și cu actualizarile menite sa ajute site-urile sa faca fata crizei.
Caracteristici SERP pentru ca informatiile COVID-19 sa fie accesibile
Pentru a obtine informatii critice cu privire la Coronavirus mai ușor de accesat, Google a implementat utilizarea mai multor functii. Implementarea acestor caracteristici a evoluat cu timpul. Pe masura ce virusul a inceput sa se raspandeasca, Google
afișa informatii despre Covid-19 prin avertismentele sale guvernamentale pana la un rezumat general al virusului din cadrul Panoul SOS.
Pe masura ce situatia a avansat, Google a lansat un
site web specific COVID-19 care ofera informatii despre virus. Site-ul ofera informatii despre raspandirea virusului pe tari, indica alerte recente și chiar ofera o continuare pentru a dona catre ONG-uri.
In plus, avem prezentate informatii din surse oficiale sub forma de
Rich Snippets:
Modificari legate de COVID-19 la Google My Business, Local Listings, & Local Search Results
Din cauza scaderii economiei, exista o multime de schimbari pentru
Local SEO. Intreprinderile locale și-au schimbat felul in care isi desfasoara activitatea si strategia de promovare online. Astfel, cu asta se schimba modul in
care opereaza pe SERP și in cadrul Google My Business.
Ore actualizate pentru afaceri afectate de COVID-19
Deoarece multe zone si-au inchis temporar activitatea sau continua sa ramana deschise, Google a recomandat ca astfel de locatii
sa-si actualizeze orele de functionare din cadrul Google My Business.
In plus, Google solicita astfel de companii sa explice starea actuala a operatiunilor lor in descrierea companiei. A fost activat și ”inchis temporar” in cadrul companiei mele Google.
Caracteristicile unice ale COVID-19 SERP
Google arata multe interogari legate de COVID-19, care sunt afisate in doua moduri unice:
Cantitatea de date brute disponibile pe pagina
Exista o cantitate mare de date disponibile pe SERP-urile Google. Prezinta cazurile COVID-19 din zona voastra alaturi de harta lumii a raspandirii pandemiei. Desigur, va ofera și un link pentru a face click inainte pentru a vedea o defalcare completa
a datelor COVID-19 disponibile in SERP.
Functionalitatea meniului din stanga
In timp ce partea dreapta contine informatii și date despre COVID-19, partea stanga prezinta functionalitati speciale. Google ofera un meniu, care serveste la abordarea diferitelor aspecte legate de aceasta pandemie. Cand faceti click pe o optiune specifica disponibila in meniu, va ofera
un SERP intreg care definește aspectul COVID-19.
Functionalitatea COVID-19 rezolva unele dintre cele mai mari probleme ale Google
Personalizarea este o chestiune complicata. Sunt multe ajustari care trebuie efectuat atunci vizati un utilizator specific. Acest lucru este valabil și pentru noi in calitate de marketeri și pentru Google. Google se confrunta cu probleme legate de personalizare de mult timp.
Principalul exemplu in acest sens a fost controversa cu care s-a confruntat Google cu personalizarea in cadrul rezultatelor cautarii care a dus la
“Filter Bubble”
In același timp, personalizarea pune Google pe un curs de coliziune cu o alta dintre
„aspiratiile sale de cautare” – diversitatea. Pentru a-și orienta utilizatorii in mod eficient, Google se adreseaza mai multor intentii cu un set divers de rezultate.
Hyper-personalizarea și o puternica diversificare a rezultatelor cautarii sunt, in mod evident, in competitie unele cu altele. Pur și simplu nu le puteti avea pe ambele.
Nu exista suficient spatiu pe SERP pentru a arata o cantitate eficienta de diversitate, vizand puternic un utilizator cu doar 10 rezultate.
SERP-ul este acum invechit in multe feluri. Intreaga constructie este una care a fost desemnata pentru o alta perioada a mediului online.
Deoarece Google intelege cum evolueaza tehnologia si comportamentul consumatorului in mediul digital,
va avea nevoie de solutii creative pentru a rezolva unele probleme din SERP.
Nimeni nu poate prezice viitorul. Dar este greu de imaginat ca Google a conceput un nou format pentru SERP și nu se gandește la implicatiile sale. Indiferent daca este formatul și functionalitatea pe care Google le folosește
pentru SERP-urile sale COVID-19 sau ceva care permite doar un fel de input a utilizatorului.