Cum a schimbat COVID-19 pagina de rezultate?

Incepand cu martie 2020, cand infectia COVID19 a fost declarata pandemie, Google a reactionat rapid. A lansat noi functii de cautare pentru a atenua raspandirea informatiilor false legate de COVID-19. 

Pe langa aceasta, majoritatea vizibilitatii de pe prima pagina de rezultate este detinuta de agentii guvernamentale, cum ar fi Organizatia Mondiala a Sanatatii și Centrul pentru Controlul Bolilor, pentru a oferi publicului informatii exacte.

Ce schimbari aduce Covid-19 in pagina de rezultate?

Coronavirus a creat o serie de probleme in rezultatele cautarii, pe care Google a decis sa le rezolve, care ulterior a adus la cateva modificari la SERP și nu numai. 

Actualizari COVID-19 SERP

Sa incepem cu modificarile și actualizarile importante pe care Google le-a facut atat pentru a facilita accesul utilizatorilor la informatiile despre COVID-19, cat și cu actualizarile menite sa ajute site-urile sa faca fata crizei.

Caracteristici SERP pentru ca informatiile COVID-19 sa fie accesibile

Pentru a obtine informatii critice cu privire la Coronavirus mai ușor de accesat, Google a implementat utilizarea mai multor functii. Implementarea acestor caracteristici a evoluat cu timpul. Pe masura ce virusul a inceput sa se raspandeasca, Google afișa informatii despre Covid-19 prin avertismentele sale guvernamentale pana la un rezumat general al virusului din cadrul Panoul SOS.

Informatii privind covid19 in rezultatele cautarii

Pe masura ce situatia a avansat, Google a lansat un site web specific COVID-19 care ofera informatii despre virus. Site-ul ofera informatii despre raspandirea virusului pe tari, indica alerte recente și chiar ofera o continuare pentru a dona catre ONG-uri.

In plus, avem prezentate informatii din surse oficiale sub forma de Rich Snippets:

Modificari legate de COVID-19 la Google My Business, Local Listings, & Local Search Results

Din cauza scaderii economiei, exista o multime de schimbari pentru Local SEO. Intreprinderile locale și-au schimbat felul in care isi desfasoara activitatea si strategia de promovare online. Astfel, cu asta se schimba modul in care opereaza pe SERP și in cadrul Google My Business.

Ore actualizate pentru afaceri afectate de COVID-19

Deoarece multe zone si-au inchis temporar activitatea sau continua sa ramana deschise, Google a recomandat ca astfel de locatii sa-si actualizeze orele de functionare din cadrul Google My Business.

In plus, Google solicita astfel de companii sa explice starea actuala a operatiunilor lor in descrierea companiei. A fost activat și ”inchis temporar” in cadrul companiei mele Google.

Caracteristicile unice ale COVID-19 SERP

Google arata multe interogari  legate de COVID-19, care sunt afisate in doua moduri unice:

Cantitatea de date brute disponibile pe pagina

Exista o cantitate mare de date disponibile pe SERP-urile Google. Prezinta cazurile COVID-19 din zona voastra alaturi de harta lumii a raspandirii pandemiei. Desigur, va ofera și un link pentru a face click inainte pentru a vedea o defalcare completa a datelor COVID-19 disponibile in SERP

Functionalitatea meniului din stanga

In timp ce partea dreapta contine informatii și date despre COVID-19, partea stanga prezinta functionalitati speciale. Google ofera un meniu, care serveste la abordarea diferitelor aspecte legate de aceasta pandemie. Cand faceti click pe o optiune specifica disponibila in meniu, va ofera un SERP intreg care definește aspectul COVID-19.

Functionalitatea COVID-19 rezolva unele dintre cele mai mari probleme ale Google

Personalizarea este o chestiune complicata. Sunt multe ajustari care trebuie efectuat atunci vizati un utilizator specific. Acest lucru este valabil și pentru noi in calitate de marketeri și pentru Google. Google se confrunta cu probleme legate de personalizare de mult timp.

Principalul exemplu in acest sens a fost controversa cu care s-a confruntat Google cu personalizarea in cadrul rezultatelor cautarii care a dus la “Filter Bubble”

In același timp, personalizarea pune Google pe un curs de coliziune cu o alta dintre „aspiratiile sale de cautare” – diversitatea. Pentru a-și orienta utilizatorii in mod eficient, Google se adreseaza mai multor intentii cu un set divers de rezultate. 

Hyper-personalizarea și o puternica diversificare a rezultatelor cautarii sunt, in mod evident, in competitie unele cu altele. Pur și simplu nu le puteti avea pe ambele. Nu exista suficient spatiu pe SERP pentru a arata o cantitate eficienta de diversitate, vizand puternic un utilizator cu doar 10 rezultate. 

SERP-ul este acum invechit in multe feluri. Intreaga constructie este una care a fost desemnata pentru o alta perioada a mediului online.

Deoarece Google intelege cum evolueaza tehnologia si comportamentul consumatorului in mediul digital, va avea nevoie de solutii creative pentru a rezolva unele probleme din SERP. 

Nimeni nu poate prezice viitorul. Dar este greu de imaginat ca Google a conceput un nou format pentru SERP și nu se gandește la implicatiile sale. Indiferent daca este formatul și functionalitatea pe care Google le folosește pentru SERP-urile sale COVID-19 sau ceva care permite doar un fel de input a utilizatorului.

Despre Noi

Suntem o echipa de oameni tineri dar pasionati de marketing online. Scopul nostru este sa livram cele mai bune strategii de marketing adaptate pentru fiecare business in parte.

Solicitati un 
Audit SEO Gratuit

Vrei sa afli care sunt motivele pentru care site-ul tau nu este in top 10 Google? Vrei sa stii ce ar trebui facut pentru a creste nivelul vanzarilor?

Mai multe articole

Lasati un Comentariu