Vrei să te promovezi prin Google Ads, dar nu știi care ar fi bugetul lunar necesar? Vrei să vezi cum arată piața și să știi ce Return poți obține în urma investiției?
Indiferent dacă ești un startup sau un business mare cu vechime în piață, stabilirea bugetului necesar pentru promovare este un must have.
Deși la început poate părea o sarcină foarte dificilă, astăzi vom intra în profunzime și vom învăța cum calculăm un buget estimativ pentru promovare folosind campaniile Google Ads.
Presupunând că avem un magazin online care comercializează consumabile medicale ce constau în:
- Dezinfectanți
- Mănuși
- Măști
Vom efectua un studiu de cuvinte cheie folosindu-ne de Keyword Planner, instrumentul 100% gratuit oferit de Google Ads.
Conform analizei de aici, am descoperit o serie de cuvinte cheie și expresii căutate de utilizatori care au legătură cu produsele noastre de interes.
Pentru fiecare expresie, Keyword Planner-ul ne oferă următoarele date:
- Numărul de căutări lunare
- Competiția
- Licitația minimă și licitația maximă în RON
Bugetul lunar derulării unei campanii de promovare pe Google Ads se calculează în felul următor:
- Se calculează un average CPC, ținând cont de licitațiile minime și maxime sugerate de Google.
- Mergem pe un estimativ de trafic din totalul pieței (CTR).
- Se înmulțește average CPC-ul cu estimativul de trafic.
Bugetul lunar derulării unei campanii de promovare pe Google Ads se calculează în felul următor:
- Se calculează un average CPC, ținând cont de licitațiile minime și maxime sugerate de Google.
- Mergem pe un estimativ de trafic din totalul pieței.
- Se înmulțește CPC-ul cu estimativul de trafic.
În cazul prezentat, am estimat următoarele:
- Vom acapara 10% din piață, adică aproximativ 11.100 de vizitatori.
- Costul lunar cu reclama va fi de aproximativ 6800 de lei.
De obicei, rata de conversie pe ecommerce este undeva la 2 – 3% din estimativul de 11.100 de vizitatori. Acest lucru înseamnă că, cu aproximativ 6800 de lei, putem avea undeva între 250 și 330 de comenzi pe lună. În funcție de rezultatele pe care le vom obține și aici mă refer la:
- Număr vizitatori
- Număr total comenzi
- Average order value
- Revenue
- CPA
- ROAS
Vom putea efectua ajustări ale bugetului în plus/minus în lunile ce urmează. CPA, adică Cost per acquisition și ROAS, adică Return of Ad Spend sunt 2 metrici cheie care arată performanța campaniilor Google Ads.
Metoda calcul Average Order Value: Valoarea vânzărilor (Revenue) / Număr comenzi
Metoda calcul CPA: Investiție / Număr comenzi
Metoda Calcul ROAS: Valoarea vânzărilor (Revenue) / Investiție (Costul cu Reclamele)
Exemplu de Calcul în cazul consumabilelor medicale:
Buget Lunar: 6000 RON
Număr Comenzi: 400
Revenue: 30000 RON
Average Order Vaue: 30000/400 = 75 RON
CPA: 6000/400 = 15 RON
ROAS: 30000/6000 = 5
În cazul nostru, ROAS este egal cu 5 sau 500%. Acest lucru înseamnă că pentru fiecare 1 RON cheltuit, campaniile Google Ads au adus 5 RON.
Important: Dacă ROAS este sub 1, înseamnă că se pierd bani și campaniile sunt total ineficiente.