Cum ne calculam bugetul necesar investitiei in Google Ads?

Vrei sa te promovezi prin Google Ads, dar nu stii care ar fi bugetul lunar necesar? Vrei sa vezi cum arata piata si sa stii ce Return poti obtine in urma investitiei?

Indiferent daca esti un startup sau un business mare cu vechime in piata, stabilirea bugetului necesar pentru promovare este un must have.

Desi la inceput poate parea o sarcina foarte dificila, astazi vom intra in profunezime si vom invata cum calculam un buget estimativ pentru promovare folosind campaniile google ads.

Presupunand ca avem un magazine online care comercializeaza consumabile medicale ce constau in:

  • Dezinfectanti
  • Manusi
  • Masti

Vom efectua un studiu de cuvinte cheie folosindu-ne de Keyword Planner, instrumentul 100% gratuit oferit de Google Ads.

Confom analizei de aici, am descoperit o serie de cuvinte cheie si expresii cautate de utilizatori care au legatura cu produsele noastre de interes.

Pentru fiecare expresie, Keyword Planner-ul ne ofera urmatoarele date:

  • Numarul meu de cautari lunare
  • Competitia
  • Licitatia minima si licitia maxima in RON

Bugetul lunar derularii unei campanii de promovare pe Google Ads se calculeaza in felul urmator:

  1. Se calculeaza un average CPC, tinand cont de licitatiile minime si maxime sugerate de google
  2. Mergem pe un estimativ de trafic din totalul pietei (CTR)
  3. Se inmuleste average CPC-ul cu estimativul de trafic.

Bugetul lunar derularii unei campanii de promovare pe Google Ads se calculeaza in felul urmator:

  1. Se calculeaza un average CPC, tinand cont de licitatiile minime si maxime sugerate de google
  2. Mergem pe un estimativ de trafic din totalul pietei
  3. Se inmuleste CPC-ul cu estimativul de trafic.

In cazul prezentat, am estimat urmatoarele:

  • Vom acapara 10% din piata, adica aproximativ 11.100 de vizitatori
  • Costul lunar cu reclama va fi de aproximativ 6800 de lei.

De obicei, rata de conversie pe ecommerce este undeva la 2 – 3% din estimativul de 11.100 de vizitatori.
Acest lucru inseamna ca cu aproximativ 6800 de lei putem avea undeva intre 250 si 330 de comenzi pe luna

In functie de rezultatele pe care le vom obtine si aici ma refer la :

  • Numar vizitatori
  • Numar total comenzi
  • Average order value
  • Revenue
  • CPA
  • ROAS

Vom putea efectua ajustari ale bugetului in plus/minus in lunile ce urmeaza.

CPA, adica  Cost per acquisition si ROAS, adica Return of Ad Spend sunt 2 metrici cheie care arata performanta campaniior Google Ads.

Metoda calcul Average Order Value:      Valoarea vanzarilor(Revenue) / Numar Comenzi

Metoda calcul CPA:                                          Investitie / Numar comenzi

Metoda Calcul ROAS:                                     Valoarea Vanzarilor (Revenue) / Investie (Costul cu Reclamele)

Exemplu de Calcul in cazul consumabilelor medicale:

Buget Lunar:                       6000 RON

Numar Comenzi:                400

Revenue:                              30000 RON

 

Average Order Vaue:      30000/400 = 75 RON

CPA:                                      6000/400 =   15 RON

ROAS:                                   30000/6000 = 5

In cazul nostru ROAS este egal cu 5 sau 500%. Acest lucru inseamna ca pentru fiecare 1 RON cheltuiti, campaniile Google Ads au adus 5 RON.

Important: Daca ROAS este sub 1, inseamna ca se pierd bani si campaniile sunt total ineficiente.