Cum poti folosi Google Trends pentru SEO

Cum te ajuta Google Trends

Pentru a reusi in universul online, trebuie sa ganditi diferit si sa incercati abordari diferite. Nu degeaba se spune “think outside the box” ! Google Trends poate fi asul vostru din maneca pentru optimizarea SEO.

Cum te ajuta Google Trends intr-o campanie SEO?

In multimea de instrumente SEO disponibile, ce face ca Google Trends sa fie un plus strategiei tale?

Din moment ce Google proceseaza cele mai multe interogari de cautare si este recunoscut ca cel mai performant motor de cautare, folosind instrumentele lor este o modalitate sigura de a  intelege informatii autentice si date complete.

De la cercetarea prin cuvinte cheie pentru marketingul de continut, aveti o fereastra unica în ceea ce priveste obiceiurile cautatorilor. Ai oportunitatea sa studiezi principalele cuvinte cheie de pe Google si sa le aplici tehnici de optimizare seo.

Mai departe, aveti prezentate 5 metode prin care Google Trend va duce campania voastra de SEO la urmatorul nivel.

1.Keyword research

De cele mai multe ori, Keyword research de la Google Trends este o unealta peste care se trece usor cu vederea in favoarea lui Keyword Planner sau a altor unelte standard din industrie.

Keyword research de la Google Trends va poate oferi o perspectiva noua, proaspata in ceea ce priveste lista de cuvinte-cheie. Cum poate face acest lucru?

In primul rand, Trends foloseste criterii diferite de Keyword Planner atunci cand sugereaza cuvintele-cheie. Astfel, Google Trends actioneaza ca o sursa de idei neasteptate la capitolul cuvinte-cheie.

Cuvinte Cheie Google Trends

Google Trends scoate in evidenta cautari sau related queries care au crescut in popularitate. Un aspect extrem de important mai ales cand lucrurile au evoluat. Nu mai este suficient doar sa folositi anumite cuvintele-cheie, ci am intrat in era relevantei semantice.

Construirea unei liste de cuvinte cheie, care sa cuprinda intreaga cerere a publicului vostru tinta legate de produsele voastre, nu mai reprezinta un lux, ci a devenit o cerinta obligatorie pentru a face performanta.

In plus, daca puteti targeta anumite cautari care au un ritm ascendent inainte sa devina populare, veti fi cu un pas inaintea competitiei, iar potentiala rasplata va fi cu atat mai mare.

2. Cautari dupa imagini sau Image search

Cautarea dupa imagini poate fi o sursa valoroasa de inspiratie pentru optimizarea SEO. Multe persoane fac cautari dupa imagine in fiecare zi, ceea ce reprezinta o zona ce trebuie exploatata.

Mai mult, informatiile pot fi impartite dupa diferite regiuni sau orase. Daca aveti o afacere cu profil international puteti compara aceste cautari pe doua regiuni sau tari diferite datorita modului in care Google proceseaza si afiseaza datele.

3. Va ajuta sa estimati si sa preziceti varfurile sezoniere

Poate cel mai bun lucru pe care Google Trends il face pentru SEO consta in analiza urcusurilor si coborasilor din cererea consumatorului.

Ganditi-va la evenimente sportive, cum ar fi Olimpiadele sau finalele Champions League, care genereaza anumite cuvinte-cheie in cautari. Normal ca marile evenimente duc la nasterea unor cautari specifice.

Insa aceeasi abordare se poate aplica si in cazul unor domenii mai putin predictibile, cum ar fi moda. Google Trends va poate ajuta sa identificati cuvinte cheie inaintea competitiei.

Trends este ajutat si de faptul ca foloseste informatii in timp real pentru a sugera subiecte noi. Acest lucru inseamna ca o data ce un utilizator foloseste un anumit termen in cautare, veti vedea imediat in Trends.

Google Trends poate fi solutia neasteptata in strategia SEO, ce poate genera rezultate excelente. Ganditi-va ca puteti fi cei care au vazut potentialul intr-un loc in care altii care nu au vazut nimic!

4. Determinarea profitabilitatii locatiilor

Locatii din Google Trends

Harta din Google Trends Explore nu este doar specifica tarii, ci de asemenea, descompune interesele utilizatorilor pentru subregiuni si orase. Aceasta inseamna ca puteti vedea cat de cautate sunt serviciile in orasele si tarile tinta campaniei SEO.

Tendintele de locatie iti pot afecta eforturile locale de SEO. Daca doresti sa clasifici cautarile care includ specificatii locatiei si listari Google Maps – cum ar fi „Restaurante langa mine” – SEO local este o abordare naturala.

Poti identifica zonele care reusesc cel mai bine pentru cuvintele voastre cheie si puteti masura concurenta.

5. Trendurile de pe YouTube

Continutul scris nu este singura forma utila de continut sezonier. Videoclipurile comunica cu putere valorile si serviciile companiei voastre.

O caracteristica importanta din Google Trends iti permite sa vezi tendintele de cautare a videoclipurilor YouTube. In cadrul optiunilor derulante de tipul de cautare, puteti descoperi avantajul diferitelor cuvinte cheie din cautarile YouTube. Acest instrument te va ajuta sa creezi reclame YouTube care sa inspire vizitatorii.

YouTube este o parte integrata a Google si poti analiza tendintele de cautare pentru videoclipurile cautate.

Printre spatiile de cautare de imagini, stiri si cumparaturi, YouTube este esential pentru marketingul prin continut video. Daca afacerea ta are în vedere crearea de continut video, acest lucru poate arata modul în care platforma este potrivita bazat pe nivelul de interes.

Google Trends poate fi solutia neasteptata in strategia SEO, ce poate genera rezultate excelente. Gandeste-te ca poti fi cel care a vazut potentialul intr-un loc in care altii care nu au vazut nimic!