Cum puteti utiliza Google Search Console in strategia de SEO?

Ce este Google Search Console?

Google Search Console (anterior Google Webmaster Tools) este un serviciu gratuit de la Google care va ajuta sa monitorizati si sa imbuntatiti aspectul site-ului web in rezultatele cautarii.

Il puteti utiliza pentru a gasi si a remedia erorile tehnice, pentru a trimite sitemap-uri, pentru a vedea backlink-uri si multe altele.

Cum sa configurati Google Search Console

In mod ideal, configurati-va site-ul mai intai pe Google Analytics, apoi adaugarea Google Search Console este foarte usoara.

  • Accesati Google Search Console.
  • In primul rand, va trebui sa va autentificati. Daca aveti Google Analytics, conectati-va utilizand aceleasi detalii pe care le utilizati pentru a accesa contul Google Analytics. In mod alternativ, va puteti autentifica cu un cont Google. Daca nu aveti un cont Google, va trebui sa creati unul inainte de a putea continua.
  • Dupa ce v-ati autentificat cu succes, faceti clic pe butonul „Adaugati o proprietate” din partea de sus a paginii.
  • Introduceti adresa URL a site-ului web, apoi faceti clic pe continuare.
  • In continuare, vi se va solicita sa verificati daca detineti site-ul web intr-unul din cele patru moduri:
  1. Daca aveti acces la radacina site-ului web, puteti incarca un fisier html.
  2. Daca va gestionati singur gazduirea, puteti verifica prin intermediul furnizorului de gazduire.
  3. Daca utilizati Managerul de etichete Google, puteti verifica prin intermediul etichetelor Google.
  4. Sau, de departe, cea mai rapida si usoara metoda, verificati proprietatea prin ID-ul de urmarire Google Analytics.
  • Daca aveti deja un ID de urmarire Google Analytics instalat si va recomandam foarte mult sa faceti acest lucru, atunci configurarea Google Search Console este foarte usoara. Pur si simplu faceti clic pe butonul Verificati, si asta este!

Functii din Google Search Console

Daca v-ati setat contul deja, care ar fi urmatorul pas? Ei bine, este timpul sa va uitati la unele dintre datele voastre! Vom explora cateva dintre rapoartele si informatiile disponibile in continuarea acestui articol.

Performance tab

In sectiunea “Performance” (performanta), puteti vedea cu ce pagini si ce cuvinte cheie se afla site-ul vostru web in Google. In vechea versiune a GSC, puteati sa vedeti datele din ultimele 90 de zile, dar in versiunea curenta, este posibil sa vedeti datele pana la 16 luni. Retineti ca datele sunt disponibile din momentul in care ati configurat contul.

Daca verificati in mod regulat tabul performance, puteti vedea rapid ce cuvinte cheie sau ce pagini au nevoie de mai multa atentie si optimizare. Atunci de unde sa incepeti? In pagina “Performance”, vedeti o lista de „interogari”, „pagini”, „tari” sau „dispozitive”. 

Cu „aspectul cautarii” puteti verifica daca se afiseaza Rich Snippets in pagina de rezultate. Fiecare sectiune poate fi sortata in functie de numarul de „click-uri”, afisari”, „CTR mediu” sau „pozitie medie”. 

De asemenea, puteti verifica si pentru datele anterioare:

Index coverage

O sectiune mai tehnica, dar foarte valoroasa in Google Search Console este fila „Index coverage”. Aceasta sectiune arata cate pagini sunt in indexul Google de la ultima actualizare, cate pagini nu sunt indexate, ce erori si avertismente au provocat dificultati pentru indexarea Google a paginilor voastre in mod corespunzator.

Va recomandam sa verificati aceasta sectiune in mod regulat pentru a vedea ce erori si avertismente apar pe site-ul web. Cu toate acestea, primiti si notificari atunci cand Google a gasit noi erori. Cand primiti o astfel de notificare, puteti verifica eroarea in detaliu.

Puteti gasi ca erorile sunt cauzate atunci cand, de exemplu, o redirectionare nu pare sa functioneze corect sau Google gaseste coduri sau pagini cu erori.

Daca dati click pe link, puteti analiza eroarea in profunzime pentru a vedea ce URL-uri specifice sunt afectate. Cand ati remediat eroarea, o puteti marca ca fixata ​​pentru a va asigura ca Google va testa din nou adresa URL.

Exista cateva aspecte pe care ar trebui sa le verificati intotdeauna atunci cand consultati rapoartele de acoperire:

  • Daca scrii continut nou, paginile indexate ar trebui sa creasca constant. Acest lucru va spune doua lucruri: Google va poate indexa site-ul si va pastrati site-ul „in viata” adaugand continut.
  • Atentie la scaderile bruste! Aceasta ar putea insemna ca Google are probleme pentru a accesa (toate) paginile de pe site-ul web. Ceva poate bloca Google; indiferent daca este vorba de un robots.txt schimbat sau de un server care este cazut.
  • Schimbarile bruste din grafic ar putea insemna o problema cu continut duplicat (precum www si non-www, setarea tagului canonic gresit etc.), pagini generate automat sau chiar hacks.

URL Inspection 

Instrumentul de “Inspectie URL’’ va ajuta sa analizati URL-uri specifice. Regasiti pagina din indexul Google si o comparati cu pagina, asa cum este live acum pe site-ul web pentru a vedea daca exista diferente. 

In aceasta pagina, puteti gasi, de asemenea, mai multe informatii tehnice, cum ar fi cand si modul in care Google a accesat pagina voastra din website si cum arata cand a fost accesata. 

Uneori, veti observa, de asemenea, o serie de erori. Aceasta ar putea fi in ceea ce priveste faptul ca Google nu va poate accesa corect pagina. De asemenea, ofera informatii despre datele structurate gasite pe aceasta adresa URL.

Enhancement tabs

Aici, veti gasi tot ce aveti nevoie pentru a imbunatati performantele site-ului. Are informatii despre viteza site-ului, capacitatea de utilizare mobila, utilizarea AMP si imbunatatiri ale datelor structurate care ar putea duce la Rich Snippets in SERP-uri.

Speed

Noul raport de viteza este inca in etapele sale experimentale, dar este deja un plus pentru Google Search Console. Acest raport ofera o idee buna despre cat de rapid se incarca site-ul vostru pe mobil si pe desktop. In plus, arata si ce pagini au probleme care le impiedica sa se incarce rapid.

AMP – Accelerated Mobile Pages

AMP reprezinta pagini mobile accelerate. Daca ati configurat AMP pentru site-ul web, puteti verifica erorile din Google Search Console. In aceasta sectiune puteti vedea paginile AMP valide, cele valabile cu avertizari si erori:

Eroare AMP

Sub grafic, sunt enumerate problemele. Daca faceti click pe una dintre probleme, puteti vedea adresele URL afectate. La fel ca in sectiunea index a GSC, puteti valida solutia daca ati rezolvat o problema.

Verificarea datelor structurate 

Daca aveti date structurate pe site-ul vostru, este o idee buna sa consultati rapoartele de imbunatatiri din Search Console. “Enhancements” este locul in care sunt colectate toate informatiile si imbunatatirile care ar putea duce la rich snippets.

Exista o lista in continua extindere de Rich Snippets. Aceasta lista contine: breadcrumbs, events, faqs, how-to, jobs, logos, products, reviews, sitelinks searchboxes, videos.

Toate aceste file arata cate imbunatatiri valide aveti sau cate aveti erori sau avertismente. Obtineti detalii despre tipul de erori si avertismente si pe adresele URL care se gasesc. Exista, de asemenea, o linie de tendinta care arata daca numarul de probleme creste sau scade. 

AMP, mobile usability, speed, rich results au fost actualizate

Google a actualizat multe dintre rapoartele din Google Search Console pentru a „acoperi un numar mai mic de pagini, pentru a oferi performante mai bune in Search Console”, a declarat Google. Rapoartele afectate includ AMP, utilizabilitatea mobila, viteza si rich results.

Sitemaps

Un sitemap XML este ca o foaie de parcurs catre toate paginile si postarile importante de pe site-ul web. Credem ca fiecare site web ar putea beneficia de un sitemap. Va recomandam sa creati una pentru a va asigura ca Google poate gasi usor cele mai importante pagini si postari.

In fila sitemap XML din Google Search Console, puteti sa-i specificati lui Google unde se afla sitemap-ul XML pe site-ul vostru

Link-uri

In cadrul linkurilor catre sectiunea site-ului, puteti vedea cate linkuri de pe alte site-uri fac trimitere catre site-ul vostru web. In afara de aceasta, puteti vedea ce site-uri web fac trimitere catre voi, cu cate link-uri fac trimitere si ce texte ancore sunt utilizate.

Aceasta poate fi informatie valoroasa, deoarece legaturile sunt inca foarte importante pentru SEO.

Mobile usability

Aceasta sectiune va prezinta probleme de utilizare cu site-ul afisat pe mobil sau cu anumite pagini de pe mobil. Deoarece traficul de pe mobil creste in toata lumea, va recomandam sa verificati acest lucru in mod regulat. Daca site-ul dvs. mobil nu este usor de utilizat, multi vizitatori il vor parasi rapid. 

Manual actions

Suntem siguri ca nu ati vrea sa gasiti vreodata ceva in aceasta sectiune. De ce? Daca site-ul este penalizat de Google, veti primi mai multe informatii aici. Daca site-ul este afectat de o actiune manuala, veti primi si mesaje prin e-mail.

Security issues

Nu in ultimul rand: in probleme de securitate (security issues) veti primi o notificare atunci cand site-ul vostru web pare sa aiba o problema de securitate.

Cu acest articol ar trebui sa va faceti o idee mai buna despre ce este capabil Google Search Console. Daca nu aveti inca website-ul in GSC, va recomandam crearea unui cont, astfel incat sa puteti incepe sa colectati date.

Despre Noi

Suntem o echipa de oameni tineri dar pasionati de marketing online. Scopul nostru este sa livram cele mai bune strategii de marketing adaptate pentru fiecare business in parte.

Solicitati un 
Audit SEO Gratuit

Vrei sa afli care sunt motivele pentru care site-ul tau nu este in top 10 Google? Vrei sa stii ce ar trebui facut pentru a creste nivelul vanzarilor?

Mai multe articole

Lasati un Comentariu