Cum sa-ti adaptezi strategia de SEO in timpul pandemiei de COVID-19?

  • May 20, 2020
  • SEO

Nu mai este o stire noua ca acest coronavirus a schimbat modul in care ne traim viata de zi cu zi. Rata somajului fara precedent, rafturile golite rapid, o multime de oameni care lucreaza de acasa – aceasta a devenit noua noastra realitate.

Stim modalitatile in care a fost afectata viata noastra personala, dar cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor si modul in care oamenii cauta un produs pe internet? 

Ceea ce s-a schimbat la comportamentul utilizatorilor?

1. Comportamentul de cautare s-a schimbat drastic ca urmare a coronavirusului si va continua sa faca acest lucru in urmatoarele saptamani si luni, adaugarea cuvantului „acasa” sau ,, de acasa’’  alaturi de alte cuvinte cheie avand o crestere considerabila.

2. Consumerismul a cunoscut, de asemenea, o schimbare mare a cererii de la cumparaturile bazate pe dorinte personale la o cerere pentru produse esentiale traiului de zi cu zi.

Deoarece oamenii sunt obligati sa ramana acasa, cum va puteti schimba strategia SEO si continut pentru a mentine relevanta in fata consumatorilor?

Fiecare website trebuie sa aiba o pagina dedicata Covid-19

Pagina Nike update in timpul COVID-19

Covid-19 este o problema serioasa si multi oameni se intreaba cum gestioneaza afacerile aceasta pandemie. Astfel, o pagina dedicata Covid-19 care prezinta toate informatiile cu privire la activitatea firmei pe timpul acestei pandemii, nu este buna doar pentru afacerea voastra, dar poate ajuta si la îmbunatatirea in rezultatele cautarii, deoarece mai multe persoane vor cauta acest tip de informatii.

Puteti, de asemenea, sa faceti trimitere printr-un link la zonele cheie ale site-ului web in aceste informatii, conducand trafic catre alte pagini si mentinand eforturile SEO. Aceasta pagina dedicata ar trebui actualizata in mod regulat folosind informatii corecte si exacte din surse de oficiale. 

Asigurati-va ca va conectati printr-un link la aceste surse oficiale pentru a îmbunatati autoritatea continutului, pentru ca Google masoara calitatea continutului pe baza acestor oficiale.

Gasiti subiecte de actualitate pentru a crea continut 

Asa cum am mentionat mai sus, gasirea subiectelor noi si emergente va fi esentiala in captarea traficului pentru cererea noua de cautare. Posibilitatea de a crea continut adecvat la momentul potrivit, bazata pe ceea ce oamenii cauta acum, ar putea fi diferenta dintre cineva care vine pe site-ul vostru sau merge la un concurent. 

Dar cum sa descoperiti si sa determinati o strategie de continut atunci cand subiectele pe care le cauta se schimba rapid?

Google Trends

Pentru crearea de continut, Google Trends ar trebui sa fie primul loc in care va uitati pentru a intelege modificarile comportamentului de cautare. Avand in vedere ca a existat o schimbare seismica a cererii de cautare si a tendintelor din ultimele 30 de zile, este posibil ca alte instrumente de cercetare a cuvintelor cheie, precum Keyword Planner, sa nu aiba cele mai recente date, deoarece aceste instrumente analizeaza volumul lunar de cautare. 

Tendintele, care colecteaza date in timp real, va vor pune in fruntea determinarii subiectelor in trend pentru a crea un continut.

Pentru a identifica tendintele emergente, trebuie sa va ganditi mai intai la afacerea voastra si la ce cuvinte cheie sunt esentiale pentru aceasta. Cu asta in minte, stiind ca oamenii sunt acasa, ganditi-va cum va puteti modica strategie de optimzare. 

De exemplu, daca platforma voastra ofera cursuri online, veti vedea cum trend-ul este in crestere pentru ca oamenii izolati la domiciliu trebuie sa opteze pentru variante de studiu online. 

google trends in timpul covid-19

Modificarii precum „acasa” si „interior” sunt foarte populare chiar acum, la fel ca „scoala de acasa” si „somajul”. Sa fiti la curent cu ceea ce se intampla poate ajuta la identificarea subiectelor relevante.

Daca nu va puteti gandi imediat la un subiect, pagina principala Google Trends este un loc bun pentru a vedea ce cauta oamenii pe regiuni si ce este in prezent in tendinte.

Creati continut vizual

Avand in vedere ca mai multe persoane sunt în izolare si nu pot pleca de acasa, puteti crea un continut video util pentru business-ul dumnevoastra.

Acest lucru poate ajuta la îmbunatatirea constientizarii marcii si, folosind cuvinte cheie in descriere, va veti spori si prezenta SEO. Puteti utiliza informatiile din instrumentele analitice pentru a vedea ce continut este in trend in acest moment.

Va trebui sa va asigurati ca orice videoclip sau infografic pe care il produceti nu utilizeaza un limbaj alarmist si ca toate faptele pe care le utilizati sunt corecte si verificabile. Continutul vostru vizual poate fi distribuit pe propriul site web, precum si pe platformele de socializare.

Acest lucru poate ajuta la engagementul utilizatorilor cu continutul precum si la vizibilitatea continutului, deoarece hashtag-urile si postarile de pe social media sunt indexate de motoarele de cautare.

Remediati problemele site-ului web

Una dintre modalitatile majore de a va adapta strategia SEO este sa va concentrati pe remedierea problemelor cunoscute ale site-ului web. In perioada de izolare a Covid-19, tot mai multi oameni vor fi online, iar daca site-ul web este prea lent, nu este intuitiv sau nu are meta-descrieri, probabil ca va pierde pozitii importante in clasamentul motoarelor de cautare. 

Acum este foarte important sa va optimizati site-ul, sa ii rezolvati toate problemele si abia apoi sa va concentrati pe implementarea unor noi functii. Trebuie sa va concentrati sa imbunatatiti pe ceea ce aveti deja. 

Daca site-ul web functioneaza fara probleme si nu este lent, clasamentul lui va fi imbunatatit si va puteti mentine pozitia in rezultatele cautarii. Daca doriti sa va adaptati strategia SEO pentru Covid-19, dar nu aveti idee de unde sa incepeti, puteti solicita servicii SEO de la ClickBrainiacs.

Despre Noi

Suntem o echipa de oameni tineri dar pasionati de marketing online. Scopul nostru este sa livram cele mai bune strategii de marketing adaptate pentru fiecare business in parte.

Solicitati un 
Audit SEO Gratuit

Vrei sa afli care sunt motivele pentru care site-ul tau nu este in top 10 Google? Vrei sa stii ce ar trebui facut pentru a creste nivelul vanzarilor?

Mai multe articole

Lasati un Comentariu