De ce cuvintele cheie raman importante pentru SEO?

Cercetare Cuvinte cheie

Chiar daca robotii-paienjeni ai lui Google au devenit mai inteligenti si incep sa inteleaga mai bine sensul cuvintelor, acest lucru nu inseamna ca instrumenul numit “cuvinte cheie” nu mai este eficient. Ele sunt radacina din care pleaca un content relevant si de interes pentru utilizatori.

Uita un moment de trafic, ranking si chiar de website-ul in sine, cuvintele cheie sunt importante in optimizarea seo si in acestei strategii? Cum? Reprezinta un indiciu ce reflecta ce isi doresc utilizatorii cu adevarat.

Ce s-a schimbat pana la urma?

1.Not provided

Cuvintele cheie nu au devenit irelevante, ce s-a schimbat este felul in care le urmarim. Raportul de cautare organica a termenilor din Google Analytics a produs multe nemultumiri si frustari din momentul in care un numar mare de rezultate apare sub forma “ascuns” (not provided). La urma urmei, oamenii inca fac cautari si Google incearca sa le ofere cel mai bun raspuns la intrebarile lor. Am pierdut doar din vizibilitate.

2.Hummingbird si RankBrain

Hummingbird este primul care l-a ajutat pe Google sa inteleaga mai bine intentia de cautare a utilizatorului. Apoi, in 2015, Google a introdus in ecuatie, factorul de ranking condus de inteligenta artificiala (AI) numit RankBrain. Acum, Google foloseste cuvintele cheie pentru a oferi rezultate mai contextuale la intrebarile utilizatorilor. Mai bine zis, rescrie intrebarea unui utilizator in spatele scenei pentru a-i oferi un raspuns relevant la ce cauta.

3.Cresterea cautarilor vocale (voice search)

Anul acesta, cautarile efectuate prin voce vor creste in importanta. Acest lucru se intampla datorita faptului ca oamenii folosesc telefonul mobil din ce in ce mai mult si datorita interactiunii cu asistenti digitali precum Siri, Cortana si Alexa.

In contextual acesta, unde sa incorporezi cuvintele cheie intr-o pagina web?

– In URL-uri. Ele se schimba rar, au o mare vizibilitate si descriu intrega pagina. Din aceste motive, Google le acorda valoare.

– Content static- Motoarele de cautare devin din ce in ce mai capabile sa inteleaga contentul dinamic. De aceea, contentul static reprezinta o garantie ca va fi indexat.

– Title tags. Influenteaza ranking-ul si ratele de click (click-through-rate), iar daca sunt scrise cum trebuie, cuvintele cheie pot aduce rezultate la ambele capitole.

– Meta descrierile. Spre deosebire de title tags, meta descrierile nu influenteaza ranking-ul in Google. Insa, daca sunt incluse pot creste ratele de click (CTR-ul).

– Contentul cel mai vizibil. Scopul lui Google este sa inteleaga despre ce este vorba in content. Un tag H1 la inceputul unei articol sau un paragraph ingrosat (cu bold) va atrage atentia lui Google.

– Linkuri interne. Daca incorporezi cuvintele cheie in textul ancora ii vei spune lui Google despre ce este vorba in pagina web.

– Completeaza si campurile de la Image alt, Image title. Astfel Google va intelege imaginea si legatura cu contentul tau.

– La clipurile video de pe Youtube, Facebook etc. In clipul tau pot exista cuvinte cheie importante pentru afacerea ta, insa Google nu le poate intelege. Fii atent ca ce se aude si ce se vede sa fie incluse in transcript sau in close caption.

Cuvintele cheie raman importante pentru SEO pentru ca inca reflecta esenta – ce cauta si ce isi doresc utilizatorii. Ce s-a schimbat si continua sa evolueze este felul cum le intepreteaza Google.