De ce este important E-A-T pentru SEO?

  • April 22, 2020
  • SEO

E-A-T, un factor in algoritmul de cautare Google, a fost introdus pentru prima data in 2014 si a primit un accent suplimentar in „search Quality Guidelines” la sfarsitul anului 2018.

Mai simplu spus, E-A-T arata la ce nivel poate avea incredere Google in site-ul tau.

Nu exista un manual clar care sa spuna companiilor exact cum sa-si imbunatateasca E-A-T. Insa, exista strategii pe care le puteti utiliza pentru a crea un brand, un continut si o experienta a site-ului pentru utilizatori.

Ce este E-A-T?

Acronimul E-A-T inseamna expertiza, autoritate si incredere.

Fiecare dintre aceste trei cuvinte reprezinta o masurare a dreptului unei afaceri de a fi considerata lider in domeniul lor, indiferent in ce industrie sau nisa se afla.

Google utilizeaza fiecare din aceste trei valori pentru a masura expertiza, autoritatea sau increderea unui site web, continutul individual al paginii si creatorul de continut in sine.

Cum este EAT evaluat?

Expertiza, autoritatea si increderea sunt concepte similare, dar nu identice. Deci, fiecare este evaluat independent folosind un set diferit de criterii.

Expertiza

Expunerea de cunostinte de specialitate in domeniul vostru e reprezentata de creatorii de continut care sunt considerati a fi cei mai credibili din industria lor.

Conform ghidurilor de cautare Google, exista doua tipuri principale de expertiza:

Expertiza formala

Se refera la persoane care sunt considerate profesionisti si care au expertiza sau acreditare verificata.

Acest lucru este deosebit de important pentru paginile web din sectoarele medicale, financiare si juridice, deoarece informatiile furnizate ar putea dauna utilizatorului daca sunt inexacte.

Expertiza de zi cu zi

Descrie persoanele care demonstreaza expertiza pe baza experientelor lor de viata.

Experienta zilnica, asa cum este definita in ghidurile de cautare Google:

“Daca persoana care creeaza continutul are tipul de experienta care sa o faca ‘experta’ in domeniu, vom aprecia aceasta ‘experienta de zi cu zi’ si nu vom penaliza persoana/pagina web/ site-ul web pentru ca nu are educatie ‘formala’ sau cursuri in domeniu.” (Google search Quality Guidelines)

Autoritate

Implica afisarea acreditatilor creatorilor de continut ca o autoritate consacrata pe o anumita tema.

Autoritatea se refera la persoana care a creat continutul, pagina web si site-ul in general.

Pentru a demonstra autoritatea prin afisarea autorului ar trebui sa introduceti:

  • Titlu profesional
  • Certificari
  • O scurta descriere a autorului
  • Fotografii
  • Link catre site-ul oficial

Incredere

Increderea determina integritatea continutului, site-ului si afacerii voastre. Site-ul vostru ar trebui sa includa pentru un gram mai mare de incredere:

  • Certificat SSL (HTTPS)
  • Informatii de contact
  • Fotografii de echipa
  • Link-uri de pe site-uri credibile
  • O notificare de confidentialitate, termeni si conditii

Unele dintre aceste sugestii pot parea evidente, dar, pana la urma, crearea increderii inseamna sa faci ca utilizatorii sa se simta in siguranta pe website

Daca Google gaseste un alt domeniu sau pagina care ofera o experienta mai buna pentru clienti decat a voastra, ii va afisa pe ei, pe o pozitie mai inalta, in schimb. Ati putea risca sa scadeti in clasament, sa va pierdeti traficul si potentialii clienti.

Pentru unele industrii, aceste cerinte pentru a oferi un nivel ridicat de continut si experienta pentru utilizatori sunt mult mai mari. Google foloseste acronimul YMYL pentru a clasifica aceste tipuri de industrii si intrebarile de cautare aferente acestora.

Ce reprezinta YMYL? Care sunt site-urile YMYL?

YMYL este din nou un acronim pentru “Your Money, Your Life”. site-urile YMYL sunt cele care publica continut legat de servicii medicale, politice, finante, juridice, comert electronic si stiri.

Toate aceste categorii au un impact asupra vietii umane si ar putea fi responsabile pentru a influenta deciziile de viata.

E-A-T este un factor de clasare Google?

Ghidul “Quality Rater” indica faptul ca Google acorda o atentie deosebita subiectelor YMYL sensibile atunci cand evalueaza rezultatele cautarii.

Acestea ofera un indicator webmasterilor ca, daca furnizeaza informatii despre anumite subiecte YMYL, Google este probabil sa fie deosebit de strict atunci cand analizeaza continutul lor.

Cum sa demonstrezi si sa imbunatatesti EAT?

Site-urile web care trateaza subiecte pe care Google le mentioneaza in mod explicit in contextul E-A-T in “Quality Rater  ar trebui sa urmareasca sa produca continut de inalta calitate si sa se asigure ca site-ul lor web este de incredere pentru utilizatori:

Abordarea unui numar restrans de subiecte

Oricine doreste sa se pozitioneze ca expert pe un subiect YMYL ar trebui sa-si defineasca cu atentie si cu precizie grupul de subiecte. Trebuie sa evite sa incerce sa fie abordeze prea multe domenii de interes.

Calitatea continutului

Prioritatea maxima pentru un site web care doreste sa obtina un nivel ridicat al calitatii paginii ar trebui sa fie crearea de continut cuprinzator, de incredere. De asemenea, continutul trebuie revizuit si actualizat la intervale regulate.

Autori vizibili

Autorii individuali ai fiecarui fragment de continut ar trebui numiti. Informatii suplimentare despre autor, cum ar fi o scurta descriere, CV-uri si link-uri catre alte profiluri online ajuta, de asemenea, la cresterea statutului de expert al unui autor (si al site-ului web).

Cresterea brand-ului

Stabilirea si construirea unui brand este un semnal pe termen lung pentru incredere. Marketingul prin continut care care include producerea de continut unic, poate duce la referinte si mentiuni in mass-media de inalta autoritate din cadrul industriei in care activati.

Daca traficul catre un site web creste, atunci acesta este un semnal care transmite motoarelor de cautare ca utilizatorii decid in mod repetat sa viziteze un anumit site pentru a gasi raspunsuri la intrebarile lor.

Crearea increderii prin elemente de design web

Certificatele, precum cele furnizate de Trusted shops, pot creste increderea utilizatorilor intr-un site web, la fel ca utilizarea HTTPS pentru transferul securizat de date sau cooperarea cu partenerii publicitari respectati.

CONCLUZIE

E-A-T este important pentru SEO si este un aspect la care ar trebui sa lucrati pentru a-l imbunatati – mai ales daca acoperiti subiecte YMYL.

In cele din urma, nu uitati ca standardele Google se schimba constant. Acest lucru se datoreaza faptului ca asteptarile utilizatorilor se schimba mereu, iar Google trebuie sa tina pasul pentru a ramane relevant.

Despre Noi

Suntem o echipa de oameni tineri dar pasionati de marketing online. Scopul nostru este sa livram cele mai bune strategii de marketing adaptate pentru fiecare business in parte.

Solicitati un 
Audit SEO Gratuit

Vrei sa afli care sunt motivele pentru care site-ul tau nu este in top 10 Google? Vrei sa stii ce ar trebui facut pentru a creste nivelul vanzarilor?

Mai multe articole

Lasati un Comentariu