SEO Local

Home Ghid SEO SEO Local

Ce este Local SEO?

Cand vorbim de local SEO, ne referim la toate metodele de a creste vizibilitatea in mediul online pentru un business care poate fi accesat de catre persoanele din proximitate. In aceasta categorie se inscriu atat magazinele fizice, cu o adresa fixa, precum cabinete de medicina dentara, restaurante sau saloane de infrumusetare, precum si serviciile care opereaza intr-un areal delimitat, precum babysitting, servicii de curatenie, electricieni etc.

Asadar, SEO local este un termen care trebuie sa faca parte din vocabularul oricarei strategii cu focus pe clientii dintr-o anumita regiune, oras sau cartier/sector. 

Cand ai nevoie de SEO Local?

Aminteste-ti cand a fost ultima data cand a trebuit sa gasesti ceva in apropierea ta. Fie ca vorbim de un magazin de pantofi, de o croitorie, un spatiu de inchiriat sau o piata de legume, Google ti-a afisat intotdeauna rezultate relevante, in functie de locatia ta.

Prin urmare, atunci cand algoritmii detecteaza ca intentia ta este de a descoperi rezultate locale, fie in proximitate, fie intr-o zona delimitata, atunci rezultatele de tip Map Pack vor aparea in topul afisarilor.

Afisare Local Pack SEO

De asemenea, aceste rezultate sunt completate si cu rezultatele organice, care cuprind la randul lor diverse spatii fizice si servicii din proximitate. Rezultatele locale au prioritate in fata celor “generale”, atunci cand sunt folositi anumiti termeni, precum cei regionali (oras, cartier, sector) sau cei temporali (program, deschis, ora), deoarece Google detecteaza ca ai o nevoie imediata sau de proximitate.

Tocmai din acest motiv, Google stie ca informatiile prezentate in rezultatele din cautari, precum numele business-ului, localizarea pe harta, o poza/video cu business-ul la locatie, recenzii si multe altele, vor avea o sansa mai ridicata de a raspunde interogarilor specifice ale unui utilizator.

Ce este NAP?

NAP este un acronim pentru Nume, Adresa si Telefon (Phone). Indiferent de business, NAP trebuie sa fie setat corect, iar informatiile sa fie aceleasi cu cele de pe site-ul respectivei afaceri. Consistenta acestor informatii este importanta pentru algoritmii de cautari locale si de Local Pack, putand chiar influenta rankingurile locale.

Mai mult, acuratetea informatiilor este importanta si pentru traseul utilizatorului, deoarece orice greseala strecurata, chiar daca este mica, precum prescurtatea unui nume de strada (Sf. Stefan in loc de Sfantul Stefan) poate fi preluata de cataloagele locale de business si multiplicata la nesfarsit.

Asadar, este necesar sa acorzi multa atentie atunci cand completezi formularul de contact, mai ales la informatii precum numarul de telefon, adresa de e-mail sau orarul magazinului.

Infografic Name Adress Phone

 Schema.org pentru Local SEO

Un pas important pentru optimizarea SEO locala consta in implementarea Schema.org pentru site-urile business-urilor locale. De altfel, o metoda buna consta in afisarea NAP cu ajutorul Schema.org

Pentru a profita de toate campurile necesare de Schema.org, este insa necesar sa selectezi cea mai relevanta categorie schema pentru afaceri locale. Exista multe categorii, precum Dentist, Restaurant, Hotel, Outlet-uri, Saloane de Unghii, Sali de antrenamente, Saloane de tatuat etc.

Daca ai un business unic, sau nu gasesti categoria relevanta pentru acesta, atunci este recomandat sa folosesti categoria standard LocalBusiness.

Aceasta contine insa foarte multe sub-proprietati. Iata care sunt cele mai importante pentru local SEO:

  • URL: pagina web asociata afacerii respective
  • Name: Numele business-ului
  • Description: O scurta descriere a activitatii business-ului
  • OpeningHours: Programul de functionare a magazinului (sau intervalul de prestari servicii)
  • Telephone: Un numar de telefon de contact
  • Image: Se recomanda sa folosesti o imagine cu magazinul din exterior
  • Logo: Va trebui sa inserezi un link cu logo-ul actual al business-ului
  • Address: Adresa la care se afla respectivul business
  • Geo: Coordonatele geografice ale business-ului
  • AreaServed: Arealul in care sunt prestate serviciile
  • MainContentOfPage: O parte din continutul de pe pagina site-ului tau

Cum optimizezi pentru Google Maps?

Listarea in Google Maps este un instrument de marketing de mare valoare pentru business-ul tau local. Te poate ajuta sa obtii noi clienti, sa te ridici deasupra competitiei si sa ai parte de mai multe vanzari. Insa, aceste beneficii pot fi obtinute doar daca apari in topul Google Maps. Doar pentru ca ai un business listat intr-o anumita zona, nu inseamna ca Google te va pozitiona pe primul loc pe cautarile din acea zona. 

De altfel, proximitatea este, precum am spus, doar un factor dintre cei pe care motorul de cautare ii are in vedere atunci cand listeaza mai multe business-uri. 

Asadar, cum poti sa ai parte de o pozitionare mai buna in Google Maps? Primul pas consta in listarea locatiei sau serviciului in Google Maps, iar apoi in revendicarea listarii respective.

Listarea in Google Maps mai vine cu un avantaj de seama: Primele trei listari in Google Maps apar si in paginile normale cu rezultate.

Afisare rezultate Google Maps

Iata ce trebuie sa faci pentru a-ti lista afacerea in Google Maps:

  1. Mergi pe https://www.google.ro/maps si cauta numele afacerii tale.
  2. Daca aceasta apare listata, felicitari! Sari peste urmatorul pas
  3. Daca nu apare nici un rezultat, sau acestea nu corespund cautarilor tale, deschide meniul din stanga campului de cautare si apasa pe “add a missing place”. Dupa acest pas, va trebui sa adaugi numele, categoria si locatia la care isi desfasoara business-ul activitatea. 
  4. Revendica listarea – acest pas, poate si cel mai important, iti va permite sa introduci mult mai multe detalii despre business-ul tau.

Pentru acest lucru insa, va trebui sa iti creezi un cont gratuit Google My Business

Cum implementezi Google My Business?

Precum am mentionat mai sus, crearea unui profil de Google My Business pentru revendicarea listarii, dar si pentru adaugarea detaliilor respectivului business te va ajuta sa rankezi mai sus in rezultatele Google Maps. 

Poti face acest lucru aici: https://www.google.com/business/

De la revendicarea unei listari sau garantarea faptului ca o anumita franciza apare la locatia potrivita la un Google Search, pana la gesionarea ratings-urilor si review-urilor, Google My Business este un instrument foarte valoros, care aduce plus valoare atunci cand este corect setat si folosit.

Alaturi de setarile din Google My Business, este foarte important sa incorporezi si cuvinte cheie specifice, care sugereaza locatia, direct in continutul site-ului (sau chiar sa construiesti pagini dedicate pentru anumite sectoare/orase). Aceasta optimizare se extinde de la nivelul paginilor de about us pana la sectiunea de contact, la articole de blog, meta titles si descrieri, precum si headings, tag-uri ale imaginilor, URL-uri si, desigur, continutul propriu-zis.

De asemenea, nu uita sa setezi si un local rank tracker, despre care vom vorbi pe larg in capitolul SEO Tools.

Suna acum