Când vorbim de local SEO, ne referim la toate metodele de a crește vizibilitatea în mediul online pentru un business care poate fi accesat de către persoanele din proximitate. În această categorie se înscriu atât magazinele fizice, cu o adresă fixă, precum cabinete de medicină dentară, restaurante sau saloane de înfrumusețare, precum și serviciile care operează într-un areal delimitat, precum babysitting, servicii de curățenie, electricieni etc.
Așadar, SEO local este un termen care trebuie să facă parte din vocabularul oricărei strategii cu focus pe clienții dintr-o anumită regiune, oraș sau cartier/sector.
Amintește-ți când a fost ultima dată când a trebuit să găsești ceva în apropierea ta. Fie că vorbim de un magazin de pantofi, de o croitorie, un spațiu de închiriat sau o piață de legume, Google ți-a afișat întotdeauna rezultate relevante, în funcție de locația ta.
Prin urmare, atunci când algoritmii detectează că intenția ta este de a descoperi rezultate locale, fie în proximitate, fie într-o zonă delimitată, atunci rezultatele de tip Map Pack vor apărea în topul afișărilor.
De asemenea, aceste rezultate sunt completate și cu rezultatele organice, care cuprind la rândul lor diverse spații fizice și servicii din proximitate. Rezultatele locale au prioritate în fața celor „generale”, atunci când sunt folosiți anumiți termeni, precum cei regionali (oraș, cartier, sector) sau cei temporali (program, deschis, oră), deoarece Google detectează că ai o nevoie imediată sau de proximitate.
Tocmai din acest motiv, Google știe că informațiile prezentate în rezultatele din căutări, precum numele business-ului, localizarea pe hartă, o poză/video cu business-ul la locație, recenzii și multe altele, vor avea o șansă mai ridicată de a răspunde interogărilor specifice ale unui utilizator.
NAP este un acronim pentru Nume, Adresă și Telefon (Phone). Indiferent de business, NAP trebuie să fie setat corect, iar informațiile să fie aceleași cu cele de pe site-ul respectivei afaceri. Consistența acestor informații este importantă pentru algoritmii de căutări locale și de Local Pack, putând chiar influența rankingurile locale.
Mai mult, acuratețea informațiilor este importantă și pentru traseul utilizatorului, deoarece orice greșeală strecurată, chiar dacă este mică, precum prescurtarea unui nume de stradă (Sf. Ștefan în loc de Sfântul Ștefan), poate fi preluată de cataloagele locale de business și multiplicată la nesfârșit.
Așadar, este necesar să acorzi multă atenție atunci când completezi formularul de contact, mai ales la informații precum numărul de telefon, adresa de e-mail sau orarul magazinului.
Un pas important pentru optimizarea SEO locală constă în implementarea Schema.org pentru site-urile business-urilor locale. De altfel, o metodă bună constă în afișarea NAP cu ajutorul Schema.org.
Pentru a profita de toate câmpurile necesare de Schema.org, este însă necesar să selectezi cea mai relevantă categorie schema pentru afaceri locale. Există multe categorii, precum Dentist, Restaurant, Hotel, Outlet-uri, Saloane de Unghii, Săli de antrenamente, Saloane de tatuat etc.
Dacă ai un business unic, sau nu găsești categoria relevantă pentru acesta, atunci este recomandat să folosești categoria standard LocalBusiness.
Aceasta conține însă foarte multe sub-proprietăți. Iată care sunt cele mai importante pentru local SEO:
Listarea în Google Maps este un instrument de marketing de mare valoare pentru business-ul tău local. Te poate ajuta să obții noi clienți, să te ridici deasupra competiției și să ai parte de mai multe vânzări. Însă, aceste beneficii pot fi obținute doar dacă apari în topul Google Maps. Doar pentru că ai un business listat într-o anumită zonă, nu înseamnă că Google te va poziționa pe primul loc pe căutările din acea zonă.
De altfel, proximitatea este, precum am spus, doar un factor dintre cei pe care motorul de căutare îi are în vedere atunci când listează mai multe business-uri.
Așadar, cum poți să ai parte de o poziționare mai bună în Google Maps? Primul pas constă în listarea locației sau serviciului în Google Maps, iar apoi în revendicarea listării respective.
Listarea în Google Maps mai vine cu un avantaj de seamă: Primele trei listări în Google Maps apar și în paginile normale cu rezultate.
Iată ce trebuie să faci pentru a-ți lista afacerea în Google Maps:
Mergi pe https://www.google.ro/maps și caută numele afacerii tale.
Dacă aceasta apare listată, felicitări! Sari peste următorul pas.
Dacă nu apare nici un rezultat sau acestea nu corespund căutărilor tale, deschide meniul din stânga câmpului de căutare și apasă pe „Add a missing place”. După acest pas, va trebui să adaugi numele, categoria și locația la care își desfășoară business-ul activitatea.
Revendică listarea – acest pas, poate și cel mai important, îți va permite să introduci mult mai multe detalii despre business-ul tău.
Pentru acest lucru, va trebui să îți creezi un cont gratuit Google My Business.
Precum am menționat mai sus, crearea unui profil de Google Business Profile (fostul Google My Business) pentru revendicarea listării și pentru adăugarea detaliilor respectivei afaceri te va ajuta să rankezi mai sus în rezultatele Google Maps.
Poți face acest lucru aici: https://www.google.com/business/
De la revendicarea unei listări sau garantarea faptului că o anumită franciză apare la locația potrivită în Google Search, până la gestionarea rating-urilor și review-urilor, Google Business Profile este un instrument foarte valoros, care aduce plus valoare atunci când este corect setat și folosit.
Alături de setările din Google Business Profile, este foarte important să încorporezi și cuvinte cheie specifice, care sugerează locația, direct în conținutul site-ului (sau chiar să construiești pagini dedicate pentru anumite sectoare/orase). Această optimizare se extinde de la nivelul paginilor de „about us” până la secțiunea de „contact”, la articole de blog, meta titles și descrieri, precum și headings, tag-uri ale imaginilor, URL-uri și, desigur, conținutul propriu-zis.
De asemenea, nu uita să setezi și un local rank tracker, despre care vom vorbi pe larg în capitolul SEO Tools.
SEO Specialist
Bogdan Moraru este specialist SEO și content writer cu peste 10 ani de experiență în spate. A scris conținut pentru clienți importanți, însă norocul a făcut să ajungă la ClickBrainiacs, locul ideal pentru a-și pune condeiul în slujba elaborării și redactării unui Ghid SEO complet. Unii spun că vine la birou doar pentru ciorba de burtă și șnițelele care pândesc în zonă, dar pe lista sa de activități la lucru intră, desigur, analize aprofundate ale clienților pentru atragerea traficului organic, strategii neoficiale pentru a crește vizibilitatea în online, editarea imaginilor pentru advertoriale sau articole de blog, precum și varii opinii despre ce merge sau nu merge bine în țara asta. Pasiunile sale sunt DJ-ingul, filmele obscure și acel parfum specific al paginilor noi de site, pe care de-abia așteaptă să le optimizeze.
2024 ClickBrainiacs.ro. Toate Drepturile sunt Rezervate.