Idei practice pentru lansarea unui nou produs în sfera online

februarie 20, 2023
7 minute
februarie 20, 2023
7 minute
lansarea unui produs in online

Cuprins

Lansarea unui produs este un moment important pentru orice business. Iar toți antreprenorii știu că acest proces, mai ales dacă include sfera online, nu începe înainte de data scoaterii pe piață a produsului și nici nu se încheie după aceasta. Drept urmare, articolul de față le vine în ajutor celor care au nevoie de câteva idei practice pentru fiecare dintre etapele lansării unui produs nou pe piață.

Care sunt etapele lansării unui produs?

După cum vei afla în continuare, câteva dintre etapele lansării unui produs pe piață implică cercetarea concurenței și a pieței, înțelegerea conceptului de product lifecycle și stabilirea unei strategii de marketing adaptate conceptului propus.

Research și definirea audienței

Printr-un research detaliat, se propune o targetare cât mai specifică pentru profilul potențialului cumpărător, utilizând informații precum vârsta sa, locația, interesele și altele. Datele despre audiență sunt esențiale pentru lansarea produsului în contextul potrivit, folosind mijloacele adecvate, care să aducă succesul scontat. La fel de importantă este și cercetarea pieței, a concurenței, aspect care contribuie la îmbunătățirea produsului creat.

Ce înseamnă un product lifecycle?

După cum indică denumirea sa, un product lifecycle se referă la întregul ciclu de existență al unui produs, pornind de la concepția teoretică a acestuia, la partea de proiectare și manufacturare, la promovarea pe piață, până la eventuala excludere a sa de pe piață. Gestionarea întregului proces ține de Product Lifecycle Management (PLM) și este o operațiune pe cât de complexă, pe atât de importantă.

Cum pui la punct strategia de marketing?

În cazul unui product launch, strategia de marketing începe timpuriu, când produsul nu a apărut încă pe piață. Câteva etape esențiale sunt:

  • dezvoltarea produsului;
  • testarea (internă/externă);
  • stabilirea obiectivelor de marketing (numărul de vânzări, clienți/abonati noi, s.a);
  • utilizarea tehnicilor de marketing pentru generare de entuziasm  (pre-lansare) etc.

Pentru a-ți face o idee mai clară despre o astfel de campanie, uite și câteva exemple de strategii de marketing în mediul online!

canale de comunicare lansare produs

Care sunt canalele pe care se comunică lansarea unui produs nou?

În funcție de obiective, de buget, de public țintă și de funcționalitate, există mai multe canale prin care se poate comunica lansarea unui nou produs pe piață. Poți alege una dintre ele, mai multe sau chiar pe toate!

  • Rețele de socializare;
  • SEO;
  • Email Marketing;
  • Website;
  • Marketing de continut;
  • Google Ads etc.

Ce beneficii aduce lansarea unui nou produs pe piață?

Beneficiile asociate cu lansarea unui nou produs pot fi observate atât pe termen scurt, cât și lung. Vizibilitatea brandului crește exponential, compania adună mai multe date despre comportamentul consumatorului și, nu în ultimul rând, apar îmbunătățiri din punct de vedere al ratei de conversie.

Creșterea vizibilității brandului

beneficii lansare produs

Realizată corespunzător, o strategie de marketing pentru un nou produs duce la creșterea nivelului de brand awareness. Produsul lansat face parte din povestea companiei tale și îi promovează valorile, creând o comunitate în jurul său. Drept urmare, o campanie de marketing de produs nu ar trebui să neglijeze acest aspect.

Date despre comportamentul de achiziție

Comportamentul de achiziție sau comportamentul consumatorului este relevant pentru producătorii care vor să le ofere clienților ansamblul de produse de care aceștia din urmă au nevoie. Totuși, comportamentul de achiziție are un caracter dinamic, iar o lansare de produs relevă mai multe despre actuala conduită a consumatorilor. Astfel de date pot fi extrase prin Google Analytics, chestionare și sondaje, social media listening și altele.

Conversii

Marketing-ul de produs realizat eficient duce la creșterea ratei de conversie și de vânzări. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, este necesară o campanie de promovare complexă, care să includă o strategie de promovare a unui produs pe social media, un magazin online bine optimizat din perspectiva SEO, precum și multe alte tehnici de marketing.

Care sunt cele mai eficiente metode de lansare a unui produs în online?

Utilizând metodele ce țin de zona de Event Marketing, menite să susțină lansarea unui produs în online, poți spune că reușești să „împuști mai mulți iepuri dintr-o lovitură”: crești nivelul de brand awareness, traficul pe site, câștigi clienți noi (lead-uri), contribui la loialitatea celor vechi și multe altele!

Un eveniment de marketing include promovarea unui produs prin interacțiuni constante cu audiența țintă. Pentru a îndeplini cu succes această sarcină, iată doar câteva idei din care te poți inspira în continuare.

Social Media Teaser

Folosind un social media teaser pentru anunțarea unui nou produs, te vei bucura de numeroase beneficii. De altfel, în momentul de față, aceasta pare a fi una dintre cele mai populare metode de promovare în mediul online. O astfel de strategie stârnește interesul și curiozitatea în timp ce îi face pe utilizatori să simtă că sunt implicați în povestea companiei.

Campanie social media lansare produs

Influencer Marketing

Extrem de eficientă este și o strategie de influencer marketing, prin care o persoană cu un număr mare de followeri creează conținut care contribuie la strategia de product launch. Rezultatele obținute cu ajutorul zonei de influencer marketing sunt incredibile din diferite motive. Mai presus de orice, trebuie reținut că urmăritorii se simt mai apropiați de influencerul pe care îl urmăresc, pe care îl văd ca pe un prieten în recomandările căruia au încredere.

Campanii de Giveaway

Dacă incluzi o strategie de giveaway marketing, este important să faci o conexiune între produsul lansat și publicul țintă, însă nu trebuie neglijată nici imaginea despre brand care se dorește a fi promovată.

În general, un giveaway include un concurs desfășurat pe o perioadă limitată, prin intermediul căruia cei care te urmăresc pot câștiga produsul înainte de lansarea sa oficială pe piață. De cele mai multe ori, persoanele care vor primi produsul vor posta conținut pe social media și vor face un review acestuia, motiv pentru care calitatea este esențială într-o astfel de campanie.

Bannere și video-uri pe website-ul business-ului

Bannerele și videoclipurile incluse pe platforma online a companiei sunt extrem de utile pentru clienții fideli care se întorc pe website-ul business-ului și care ar putea fi interesați de noul produs. De asemenea, dacă ai o pagină care atrage foarte mult trafic (cum ar fi un articol de blog), noii utilizatori vor afla de lansare prin intermediul acestor bannere sau video-uri.

Campanii de awareness via Google Ads

Astfel de campanii sunt extrem de eficiente pentru că promovează produsele (prin intermediul Google Ads) pe YouTube, Display, Gmail și multe alte platforme, în funcție de opțiunile tale. Merită să acorzi atenție unei astfel de opțiuni având în vedere că Google este unul dintre site-urile care adună cei mai mulți vizitatori în online.

Trimiterea de newsletters

Email marketingul funcționează prin trimiterea de newslettere către persoanele care ar putea fi interesate de produsul lansat. Personalizează newsletterele și folosește-le și pentru a primi feedback de la cei cu care colaborezi!

e-mail marketing lansare produs

Cum optimizezi un landing page pentru lansarea unui produs?

Scopul unui landing page este de a promova un produs și de a motiva vizitatorii să întreprindă o acțiune printr-un CTA (Call-to-Action).

Ce avantaje oferă un landing page dedicat?

Landing page-ul poate crește rata de conversie și poate aduna date despre persoanele interesate de afacerea respectivă. În plus, astfel de pagini se construiesc rapid și nu sunt costisitoare.

Care sunt cele mai bune practici?

Un landing page ar trebui să fie pe cât de simplu, pe atât de cuprinzător. Așadar, în cazul lansării de produs, cel mai adesea se recurge la o pagină dedicată acestuia cunoscută sub denumirea de countdown page, care contorizează timpul rămas până la scoaterea pe piață a produsului anunțat. Dacă alegi să creezi un landing page în cadrul unui marketing event, iată câteva recomandări de care să ții cont:

  • Titlu/subtitlu clar și atractiv;
  • Pagina de produs optimizată corect;
  • Un CTA puternic;
  • Un formular pentru datele vizitatorului;
  • Butoane pentru CTA (abonare la newsletter, achiziționare produs) etc.

Ce să eviți în cadrul unui landing page pentru lansarea de produs?

Una dintre principalele greșeli se referă la alegerea unei formulări neclare, din cauza căreia vizitatorul să nu înțeleagă exact ce are de făcut. Totodată, se recomandă ca, în această pagină, să nu fie solicitate instantaneu prea multe informații despre utilizator, aspect care poate părea intruziv și ar crește bounce rate-ul (rata de respingere).

Exemple de lansări reușite de produs

Cei de la Apple sunt exemplu excelent pentru oricine vrea să vadă cum se face o lansare de produs profesională. De exemplu, când a apărut pe piața Apple X, compania a folosit o strategie de marketing care includea diferite componente, precum teaser, influencer marketing, social media buzz, lansare globală simultană și personalizare în funcție de client.

Alt exemplu reușit vine din partea Tesla care, pentru a lansa Model 3, a apelat la o combinație de tehnici de marketing tradițional și digital, inclusiv pre-comenzi cu plata unui avans, test drive-uri în mai multe orașe, prezentări interactive la nivel global și social media.

În sfera românească, un exemplu reușit este reprezentat de momentul în care cei de la Flanco și-au lansat propriul e-shop. Folosind o campanie amplă de marketing online, compania a apelat la social media, email marketing, SEO, influencer marketing și multe altele.

Cum interpretăm rezultatele unei campanii reușite?

entru a afla dacă strategia de promovare de produs a avut rezultatele scontate, se folosesc anumite instrumente. De exemplu, KPI (Key Performance Indicators) sau indicatorii de performanță se determină, în acest caz, prin analiza ratei de conversie, a celei de lead-uri, a procentului de tranzacții s.a.

Analiza performante campanie lansare produs

Concluzii

Lansarea unui produs în sfera online este un proces complex, iar fiecare etapă trebuie respectată, având un rol deosebit de important. Ideile oferite aici sunt extrem de eficiente doar dacă sunt puse corect în practică – din acest punct de vedere, îți stăm oricând la dispoziție cu toate informațiile și ajutorul de care ai nevoie!

Resurse:

Cuprins

Abonează-te la newsletter
Am citit si sunt de acord cu Termeni si Conditiile website-ului.