Keyword Research pentru SEO

No Comments

 

Pe o lista de instrumente Google SEO, exista pana in prezent 200 de optiuni pe piata, unicitatea acestora fiind data de aspecte ce privesc cantitatile, sursele de date si, cu siguranta, preturile. Insa, este cel mai important aspect sa faceti sute de dolari pe luna, ori sa gasiti modalitati eficiente de a reduce costurile?

Astazi vom explora 8 dintre cele mai bune instrumente gratuite de cercetare a cuvintelor cheie. Fiecare dintre ele se potriveste cel mai bine unei sarcini specifice de cercetare si sunt la fel de eficiente, in comparatie cu alternativele platite.

 

1. Rank Tracker

 Acesta este folosit pentru a gasi cea mai ampla lista dintr-o multitudine de cuvinte-cheie si pentru a analiza rentabilitatea SEO. 

 

Cum este utilizat?

Cele mai bune cuvinte-cheie SEO, sunt cele evidente. Pentru a gasi aceste pietre pretioase, trebuie sa extragem  toate variantele posibile din mai multe surse de date. Astfel, Rank Tracker vine la indemana cu 23 de instrumente diferite de cercetare a cuvintelor-cheie care contin:

•           Sugestii de la Google, Bing, Yahoo si Amazon;

•           Planificarea cuvintelor cheie pentru anunturile Google si integrarea in  consola de cautare Google;

•           Baza de date a tuturor cuvintelor-cheie SEO pe care concurentii dumneavoastra le clasifica;

•           Cuvinte-cheie si generatoare de intrebari;

•           Modificari gresite si permutari populare.

 

Utilizand fiecare dintre instrumente, puteti obtine cea mai ampla lista de idei, specializata pe cuvinte-cheie. Mai mult, puteti analiza potentialul de trafic al cuvintelor cheie si puteti verifica cat de feroce este concurenta SEO. Acest lucru va permite sa remarcati  eforturile SEO,  in privinta aducerii celui mai mult trafic.

 

Versiune gratuita:

Chiar daca instrumentul are o versiune platita mai bogata in functii, versiunea gratuita este absolut suficienta pentru cercetarea cuvintelor cheie. Va permite sa utilizati toate instrumentele de cercetare si sa analizati potentialul de trafic al cuvintelor cheie.

 

2. Google Search Console sau fostul Webmaster Tools 

Pentru a descoperi oportunitati de crestere a traficului pentru cuvintele dumneavoastra cheie actuale.

 

Cand sa utilizati:

Google Search Console este instrumentul cu ajutorul caruia puteti analiza cuvintele cheie SEO cu pozitiile si afisarile curente in Google.

Prezenta acestor date reprezinta o modalitate eficienta de a gasi comenzi foarte rapide pentru SEO. Spre exemplu, daca pagina dumneavoastra URL se afla pe pozitia a doua sau a treia in cautari, Google considera ce este destul de relevant pentru cuvantul cheie, iar URL-ul are nevoie doar de un impuls SEO pentru a se afla pe prima pagina si pentru a obtine mai mult trafic.

De asemenea, puteti observa ca unele dintre cuvintele cheie principale in prima pagina au o performanta mai slaba in ceea ce priveste numarul de accesari (au CTR-uri scazute). O mica modificare a fragmentelor SERP sau adaugarea marcajului schemei ar putea face minuni aici.

 

Versiune gratuita:

Consola de cautare Google este gratuita.

 

3. Google Ads Keyword Planner

Are rolul de a decide ce cuvinte cheie sa vizati cu SEO si PPC. 

 

Cand sa utilizati: 

In ceea ce priveste unele cuvinte cheie, sumele licitate reduse ale anunturilor sunt rezonabile pentru a cumpara cuvinte cheie cu PPC. Pe de alte parte, pentru altii, click-urile scumpe pot insemna castigarea traficului cu SEO.

Inainte de a incepe orice campanie de marketing pentru motoarele de cautare, trebuie sa va impartiti lista de cuvinte cheie intre directionarea SEO si PPC. Astfel, cea mai eficienta maniera pentru a cauta datele necesare este, evident, cu ajutorul Planificatorul de Cuvinte Cheie Google Ads.

Instrumentele va prezinta volumele de cautare, datele cost-per-clic, concurenta agentilor de publicitate si fluctuatiile de trafic sezoniere, toate intr-un singur loc. Va permite sa estimati potentialele cheltuieli PPC in nisa.

 

Versiune gratuita: 

Instrumentul este unul gratuit, insa, in cazul in care nu sunt investiti suficienti bani in campaniile de anunturi Google, analiza volumului cautarilor dumneavoastra. este limitata la intervale. Asadar, este posibil sa intervina necesitatea de a te ajuta de alt instrument, cum ar fi Rank Tracker, pentru o analiza mai precisa a volumului cautarilor.

 

4. AnswerThePublic 

Instrument folosit pentru a gasi intrebari populare, raspunsuri recomandate, pentru optimizarea cautarii vocale.

 

Cand sa utilizati:

 Cu abilitatea Google de a intelege mai bine limba naturala, cercetatorii s-au obisnuit sa-si formuleze interogarile sub forma de intrebari, si nu cuvinte separate, iar odata cu cresterea cautarii vocale, tendinta s-a accentuat si mai mult.

Efectuarea raspunsului dumneavoastra. la continutul exact al cautatorului este unul dintre aspectele cheie ale succesului cautarii vocale. In plus, continutul bazat pe intrebari are o sansa mai mare de a stoarce raspunsurile recomandate de Google sau asa-numitele rezultate pozitia 0.

Cea mai rapida si mai usoara modalitate de a gasi intrebari populare legate de nisele de afaceri ale dumneavoastra este AnswerThePublic – un instrument care nu combina cuvintele cheie principale cu diferite cuvinte de intrebare (cum ar fi: cine, ce, de ce etc.).

Impreuna cu intrebarile, veti obtine si cateva cuvinte cheie preposition (cand cuvantul dumneavoastra cheie pentru seminte este combinat cu un alt cuvant printr-o prepozitie) si comparatii (cum ar fi: cuvantul dumneavoastra cheie impotriva unui alt cuvant cheie).

 

Versiune gratuita: AnswerThePublic

 

5. Keyword Tool Dominator

Este folosit pentru a gasi cuvintele cheie de la Amazon, Etsy si Ebay.

 

Cum este utilizat:

Modul in care clientii dumneavoastra cauta pe Google difera de modul in care acestia cauta pe Amazon. Astfel, ei examineaza Google pentru a se documenta in privinta raportului vanzare-cumparare, iar Amazon pentru a cauta  anumite  produse din magazin. 

Pentru dumneavoastra, in calitate de vanzator Amazon, nu va fi suficient sa cercetati doar cuvintele-cheie SEO pentru Google. Trebuie sa aveti o  lista optimizata in ceea ce priveste  cautarile Amazon si totodata, cuvintele cheie de pe site-ul  Amazon.  

Un instrument esential pentru a sapa prin baza de date Amazon este Keyword Tool Dominator. Singurul lucru de care trebuie sa tineti cont este ca nu exista nicio modalitate de a verifica volumele de cautare ale Amazonului prin intermediul acestui tool, veti obtine doar o lista simpla de cuvinte-cheie.

 

Versiune gratuita: 

Fara o licenta platita, puteti face doar trei solicitari pe zi la fiecare dintre bazele de date eBay, Amazon, Etsy.

 

6. Google Trends

Este folosit pentru a gasi cuvintele-cheie, potrivite pentru afacerea dumneavoastra locala.

 

Cum se utilizeaza: 

Destul de evident, modelele de cautare ale utilizatorilor difera de la o tara la alta. Dar, mai surprinzator, si tendintele variaza considerabil de la o regiune la alta.

Google Trends este aici pentru a va ajuta sa identificati variatia volumului cautarilor specifice orasului sau locatiei. Trebuie doar sa comparati doua interogari sinonime pentru a vedea cat de inselatoare ar putea fi o analiza a cuvintelor cheie, la nivel de tara, pentru un business local.

De exemplu, in conformitate cu Google Trends, chiar daca avocatul pentru vatamari corporale este cea mai populara solicitare de cautare in majoritatea statelor americane, in Tennessee si New Mexico, cea mai populara solicitare de cautare este avocatul vatamarii corporale.

Un alt caz nu mai putin important este urmarirea si anticiparea fluctuatiilor sezoniere ale cuvintelor dumneavoastra cheie

 

Versiune gratuita: Google Trends

 

7. Google Correlate 

Este utilizat pentru a extrage anumite idei de cuvinte-cheie mai iesite din comun.

 

Cum se utilizeaza: 

Cand va ganditi la un cuvant-cheie pentru afacerea dumneavoastra, de exemplu, la seminte, probabil ca ati enumerat deja cele mai evidente idei. Nu este o surpriza faptul ca magazinul de livrare al florilor trebuie sa vizeze toate tipurile de  cuvinte-cheie, cum ar fi : flori locale si livrarea trandafirilor. 

Astfel, Google Correlate va ajuta sa va uitati in lista de cuvinte-cheie dintr-un unghi nou, neasteptat, identificand cuvintele ale caror fluctuatii de interes sezonier se coreleaza cu cele ale cuvintelor-cheie principale. 

Pentru exemplul privind livrarea florilor, cuvintele-cheie principale sunt in corelatie cu alte servicii de livrare actuale feminine: livrare de ciocolata, capsune si asa mai departe. Chiar daca acestea nu au nimic de-a face cu ideea business-ului, pot fi folosite pentru directionarea continutului pentru anumite sarbatori, cum ar fi Sfantul Valentin.

 

Versiune gratuita: Google Correlate

  

8. Keywords Everywhere  

Este folosit pentru a analiza cuvintelor cheie in momentul  in  care navigati.

 

Cum se utilizeaza: 

Keywords Everywhere este un add-on gratuit pentru browser, care va permite sa analizati cuvinte cheie in timp ce pur si simplu navigati prin Google, Bing, YouTube si alte site-uri Web. 

De fiecare data cand incepeti sa introduceti text in caseta de cautare, volumele de cautare sunt adaugate de toate cuvintele cheie pe care le vedeti in sugestiile de completare automata. Pe SERP-uri in sine, o caseta cu idei noi de cuvinte cheie este incorporata in partea dreapta a paginii, astfel incat sa puteti completa lista de cuvinte cheie fara a parasi Google.

 

Versiune gratuita: Keywords Everywhere

 

Acestea sunt cele 8 instrumentele care trebuie sa fie mereu la indemana. Cea mai importanta sarcina SEO este cercetarea prin intermediul  cuvintelor cheie. Indiferent de obiectivele pe care le aveti si de orice afacere pe care o conduceti, alegerea cuvintelor cheie potrivite SEO pune baza si ajusteaza directia campaniei dumneavoastra de SEO. Deci, ar fi bine sa va asigurati ca ati impachetat setul de instrumente SEO cu cateva dintre aceste instrumente gratuite si usor de utilizat.

 

 

 

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts

Leave a Comment