Ghid Optimizare SEO

Sunt foarte multe metode de promovare si strategii de marketing disponibile, insa optimizarea SEO a fost si inca va ramane Sfantul Graal in mediul online. Este prescurtarea de la Search Engine Optimization si inseamna optimizare pentru motoarele de cautare (Google, Bing, Yandex etc.). Reprezinta totalitatea actiunilor indreptate catre un site care ajuta la imbunatatirea relevantei si autoritatii in motorul de cautare Google. Intelegerea modului in care functioneaza motorul de cautare este cheia care ne va aduce succesul unei strategii de optimizare seo.

Home Ghid Optimizare SEO
ce este optimizarea seo

De fapt, cum functioneaza motoarele de cautare

In top 5 motoare de cautare din lume, regasim Google, Bing, Yahoo, Yandex si DuckDuckGo, iar Google ocupa de departe Locul 1 acaparand peste 91% din totalul cautarilor efectuate anual la nivel globa.  Imi place sa compar Google cu cea mai mare biblioteca disponibila in mediul online, numai ca de data aceasta, nu este populata cu carti, ci cu peste 1.8 miliarde de site-uri.

procesul de crawling

Procesul de Crawling

Google realizarea procesul de descoperire a noilor informatii de pe internet, cu ajutorul crawlerilor si spiderilor. Odata descoperite aceste informatii, acestea sunt stocate in servere si data centere uriase urmand a fi analizate, interpretate si corelate cu algoritmii lor, procese ce se realizeaza in cateva milisecunde.

Cum este furnizat un rezultat de cautare

Atunci cand un utilizator efectueaza o cautare pe Google de genul “pret laptop asus zenbook”, algoritmii cauta in baza in baza lor de date toate paginile web care contin termenii de cautare tastati.

Pentru o astfel de cautare, care este de tip tranzactional, algoritmii vor cauta in baza lor de date paginile web care contin laptopuri asus zenbook la vanzare.

Pentru o cautare de genul “specificatii laptopuri asus zenbook”, care este o cautare de tip informational, algoritmii vor cauta in baza lor de date paginile web care contin informatii cu specificatiile tehnice ale “laptop asus zenbook”

In ambele cazuri, Google analizeaza peste 200 de factori de SEO On Page, dar si factorii de SEO Off Page, pentru a se asigura ca va furniza utilizatorului cele mai relevante rezultate posibile pentru cautarea efectuata.

Rezultat de Cautare Google

Avantajele oferite de Optimizarea SEO

Pentru ca foarte multi se intreaba care sunt principalele beneficii ce pot fi castigate din SEO, ne-am hotarat sa ti le prezentam 5 dintre cele mai importante.

Brand Awarness

Brand Awarness

Orice antreprenor isi doreste ca numele brand-ului sau sa fie pe buzele tuturor clientilor si sa fie omniprezent in rezultatele de cautare.
Marile brand-uri precum Amazon, Apple, Microsoft, Samsung investesc zeci de milioane $ annual in campanii de brand awareness, social media, reclame tv sau publicitate outdoor.
In schimb, optimizarea SEO iti ofera o expunere incredibila de mare, mai ales odata ce ai reusit sa ajungi in Pozitia 1 din Google.
Mai mult de atat, odata ce potentialii clienti iti vor gasi business-ul in prima pozitia, acest lucru le va oferi un spor de incredere asupra brand-ului tau.

Trafic Organic Targetat pe Site

Trafic Organic Targetat pe Site

Optimizarea seo este cea mai buna strategie pentru a aduce la tine pe site potentialii clienti interesati de produsele sau serviciile tale. Asa cum ne place noua sa spunem, faciliteaza intalnirea cererii cu oferta.
Odata ce site-ul tau va ajuta pe prima pozitia in Google, va acapara 31.7% din totalul click-urilor. Mai mult de atat, daca prima pozitia din google organic are sanse de 10 ori mai mari sa primeasca un click in comparatie cu ultima pozitia din prima pagina.

Rezultate pe Termen Lung

Rezultate pe termen mediu si Lung

Trebuie mentionat faptul ca optimizarea seo nu da rezultate peste noapte, iar actiunile intreprinse atat in zona de on page, cat si in zona de off page incep sa apara cam in 3,4 luni de la inceperea implementarii strategiei
Este dovedit faptul ca SEO are cel mai bun Return of Investment pe termen mediu si lung in comparatie cu Google Ads/Social Media sau canalele clasice de marketing unde trebuie alocat un buget zilnic pentru promovare.

User Experience

Imbunatateste User Experince

Un important factor de ranking care trebuie optimizat este experienta utilizatorilor pe site. Google tine foarte mult content de factorii de UX: timpul petrecut pe site, bounce rate, viteza de incarcare, stabilitatea vizuala a paginii web, lizibiltatea textului, relevanta textului de pe site pentru cautarea efectuata de utilizator.
User Experience este o componenta de tip Mush Have in procesul de Optimizare SEO.

Return of Investment

Return of Investment pe Termen Mediu si Lung

Toti specialistii din marile agentii de marketing worldwide au cazut de acord asupra faptului ca SEO are cel mai bun Return of Investment pe Termen Mediu si Lung.
In comparatie cu alte canale de promovare precum Google Ads sau Social Media, SEO este un un instrument care daca este folosit confom recomandarilor Google iti va pozitiona site-ul in topul rezultatelor de cautare. Acest lucru va duce la cresterea traficului organic (neplatit), dar si a ratei de conversie de pe site.
Formula pentru Calcularea ROI-ului este: (venituri obtinute in urma investitiei – investitie)*100/investitie

Obiectivele Strategiei de Optimizare SEO

Ca sa ajungi la destinatie trebuie sa stii care este aceasta.

Un principiu foarte vechi dar care se aplica si procesul de optimizare seo al site-urilor: pentru a-ti atinge obiectivele acestea trebuie stabilite clar de la bun inceput. Daca nu stii in ce directie mergi, strategia nu va avea un scop clar, implementarea acesteia va fi haotica si rezultatele vor intarzia sa apara sau vor lipsi cu desavarsire.

Exemple de obiective pe care ti le poti asuma:

  • 100 de clienti/luna care sa intre intr-un magazin fizic
  • 100 de telefoane sau formulare de contact completate pentru un business care ofera diverse servicii
  • 100 de subscriptii noi la un software
  • 100000 Euro/luna vanzari pentru un magazin de ecommerce.
Obiective Optimizare SEO
Componentele Procesului de Optimizare SEO

Este un proces continuu compus din: research & planificare, optimizare on page & off page si monitorizare & ajustare.

Nu putem incepe promovarea seo unui business fara a sti exact urmatoarele aspecte:

  • Ce cauta clientii
  • Cum cauta clientii
  • Trendurile de cautare
  • Cat de mare este competitia.
  • Preturile practicate de competitori
  • Strategiile de marketing folosite
Componente Proces SEO

Pentru a identifica aceste aspecte este important sa efectuam un keyword reserch. Putem spune ca este punctul de plecare atunci cand vrem sa creionam o strategie cu servicii seo.

Alegerea cuvintelor cheie potrivite poate insemna succesul sau esecul unui business in mediul online.

Pentru a efectua keyword research, putem folosi Keyword Planner-ul, instrumentul 100% gratuit oferit de Google.

Pentru a-ti studia competitia, recomandam sa te folosesti de instrumente de analiza seo mai complexe precum Ahrefs sau Majestic.

 

Sfat: Studiaza primele 5 site-uri care se pozitioneaza pe o cautare organica din Google. Daca ei se pozitioneaza acolo, inseamna ca strategia lor a fost una de succes. Analizeaza strategia si vino cu ceva in plus pentru a-I depasi.

Optimizarea SEO On Page

Termenul de SEO On Page reprezinta un set de actiuni pe care le facem la nivelului site-ului atat in ceea priveste continutul, cat si design-ul cu scopul de a optimiza paginile web pentru motorul de cautare si a oferi utilizatorului o experienta cat mai placuta pe pagina. Sunt peste 200 de factori de ranking de care Google tine cont atunci cand plaseaza un site in SERPs, insa in acest ghid vom discuta despre cei mai importanti:

 

Structura Site-ului

Pornind de la keyword research, vom descoperi cele mai importante cuvinte cheie care trebuie targetate in site si astfel vom realiza arhitectura site-ului, impartita pe: homepage, categorii princicipale, subcategorii, pagini de produse.
Poate fi asemenata cu fundatia unei case: daca aceasta nu este create corect, nu putem ajunge on top.
Structura site-ului trebuie sa fie usor crawlabita de Google, sa aiba aceeasi varianta atat pe mobile, cat si pe desktop.

URL-urile paginilor

Reprezinta adresele la care pot fi accesate paginile unui site web.

Cateva recomandari de optimizare seo a url-urilor:

  • Sa contina cuvantul cheie principal
  • Sa fie cat mai scurt
  • Sa nu contina caractere speciale sau spatii ((@#$%^&*.,’;)
  • Separatorul intre cuvinte trebuie sa fie “-”

Meta Titles

Este unul din cele mai importante elemente seo din site. Acesta trebuie sa contina cuvinte cheie relevante pentru pagina in site dar si pentru utilizator si trebuie sa aiba legatura cu contextual site-ului. Este primul element pe care Google il afiseaza in rezultatele de cautare. Cateva recomandari de optimizare:

  • Maxim 70 de caractere cu tot cu spatii
  • Includeti cuvantul cheie principal
  • Nu repetati cuvantul cheie principal pentru a nu fi Spammy
  • Includeti Numele Brand-ului
Meta Title

Meta Descriptions

Reprezinta descrierea care apare in motorul de cautare google si care este practice un mini rezumat al informatiilor care vor fi gasite pe pagina.
Cateva recomandari de optimizare:

  • Maxim 156 de caractere cu tot cu spatii
  • Includeti cuvantul cheie principal dar si derivate de tip Long Tail
  • Includeti Numele Brand-ului
  • Includeti un Call to Action
  • Un text Catchy va convinge utilizatorul sa dea click, crescand rata de CTR si devenind un bun semnal de ranking.
Meta Description

Tag-urile H1, H2, H3, H4, H5, H6

H1 reprezinta cuvantul cheie principal al paginii si este primul element seo din pagina. Acesta trebuie sa fie unic, sa fie vizibil, sa nu fie ascuns cu clase CSS sau Javascript.

Tag-urile H2, H3, H4, H5, H6 reprezinta subtopicuri ale paginii , trebuie sa contina cuvinte cheie derivate din tin topicul principal. Este recomandat ca aceste tag-uri sa fie de tip Long Tail.

Content-ul Descriptiv

Contentul de calitate construit in jurul tag-urilor H care va contine cuvinte cheie de tip long tail va ajuta o pagina sa creasca natural in rezultatele de cautare nemaiavand nevoie de zeci de backlink-uri.
Atunci cand vrem sa redactam continut seo optimizat pentru o pagina trebuie sa tinem cont de:

 

Densitate Cuvinte Cheie

Va ajuta motorul de cautare sa determine topicul principal dar si subtopicurile paginilor.
Sfat: acordati o atentie deosebita acestui aspect: din dorinta de a creste in ranking, multe site-uri repeta in mod obsesiv cuvantul cheie principal si ajuns sa faca keyword stuffing.
Textul trebuie scris natural, fara a se face abuz de cuvinte cheie.

 

LSI

Provine de la Latent Sematic Indexing, o componenta a algoritmului de cautare care ajuta google sa inteleaga mai bine semnatica cuvinte cheie pentru expresiile care au mai multe intelesuri.
De exemplu, atunci cand vorbim depsre masini, cuvintele cheie LSI pot fi: motor, drum, cauciucuri, vechicule, piese auto
Este foarte important sa optimizati meta tag-urile si contentul pentru a se intelege Informatia pe care o prezentam pe pagina.

 

Hummingbird

Un update al agoritmulului Google care pune care pune foarte mare accentul pe folosirea limbajului natural atunci cand scriem continut optimizat din punct de vdere seo.
Hummingbird este un update care forteaza site-urile sa creeze continut adapatat cautarilor naturale de tip informational, navigational, transactional, dar si folosirea de sinonime si termeni conexi.

 

Prospetimea continutului

Adaugand sau actualizand periodic continutul vei forta motorul de cautare sa crawleze din nou site-ul tau. Este un factor de care Google tine cont atunci cand analizeaza calitatea site-lui si ia decizia de al pozitiona in Serps.

Tag-ul Canonical

Extrem de important deoarece va spune motorului de cautare care pagina este cea principala.  Este recomandat sa fie folosit in atat in forma de self canonical, cat si in filtrarile din magazinele online, aratand motorului de cautare care pagina sa fie crawlata mai des si unde sa fie transferata autoritatea seo.

Tag-ul Canonical

Optimizarea Imaginilor

Google nu poate citi imaginile, insa poate citi cateva elemente seo ale acestora: Titlul, descrierea, tag-ul Alt. De aceea este recomandat sa includeti cuvintele cheie reprezentative.

Certificatul SSL

Instalarea unui certificate SSL le va oferi utilizatorilor singuranta ca navigarea pe site este 100% sigura si ca pot folosi cu incredere site-ul.
Mai mult de atat, site-urile care au link-urile cu HTTPS, beneficiaza de un Boost in SEO in detrimentul celor cu http.
SFAT: dupa instalarea certificatului SSL, realizati redirect-ul 301 de la url-urile cu HTTP catre cele cu HTTPS pentru a nu pierde autoritate.

Breadcrumbs

Ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine arhitectura si modul in care este construit un site, dar poate fi util si pentru utilizatori, aratand-ule mult mai usor locul in care se afla pe pagina.
Peste a testa prezenta breadcrumbs, putem folosi, un tool 100% gratuti de la Google:
https://search.google.com/test/rich-results

Robots.txt

Este primul fisier care este citit de Google atunci cand acceseaza un site.
De aici putem seta directive de blocare sau indexare a anumitor pagini sau chiar subdomenii.

Schema.org

In anul 2011, Google a introdus in algoritmul de ranking datele structurate. Este un limbaj de cautare care ajuta motorul de cautare sa inteleaga mai bine datele de pe site pentru a putea livra cele mai bune rezultate.
Sunt mai multe tipuri de Schema.org catre pot fi implementate: Local Business, Product, Search Box, Review, Carousel, Open Graph, Article.

Sitemaps

Este un fisier de tip XML care contine toate url-urile site-ului si ajuta motorul de cautare sa indexeze mai repede site-ul si actualizeze informatiile existente. Sitemap-ul poate fi realizat pentru url-uri, imagini, video-uri, youtube.
Dupa generare, acesta trebuie urcat pe server si in Google Search Console si sa fie accesibil.

Facebook Open Graph

Facebook foloseste protocolul Open Graph pentru a prealua elementele seo dintr-o pagina: titlul, poza, descriere, adresa url.

Google My Business

O componenta extrem de importanta a procesului de optimizare pentru SEO Local este crearea unei pagini de Google My Business. Utilizatorii vor putea gasi mai usor adresa pe Google Maps, vor putea interactiona cu brand-ul prin lasarea de recenzii. Atunci cand cream o pagina de locatie este important sa folosim informatii in aceeasi forma de pe site: Nume, Adresa si Numar de telefon respectand principiul NAP

Viteza de incarcare

Un factor de ranking ce face parte din sfera user experice si de care Google tine din ce in ce mai mult cont.
Sfat: Achizitionati un VPS sau un Server Dedicat care sa fie rapid si sa va ofere optiunea de IP dedicat.

Optimizarea SEO pentru Mobil

Google acorda o nota mai mare site-urilor care sunt responsive, iar incepand cu Iunie 2021, odata cu update de Core Web Vitals, site-urile care nu sunt responsive, au probleme si erori pe mobil vor fi penalizate si vor scadea in ranking.
Daca site-ul rau tu nu este responsive, nu este lizibil, se incarca greu, informatiile se suprapun, va fi foarte greu de navigat de utilizatori si risti ca acestia sa iasa imediat de pagina transmind un mare semnal negative de User Experience.

Continutul si Paginile Duplicate

In 2011, Google a lansat Panda, update-ul de algoritm care functioneaza in timp real si analizeaza calitatea contitului de pe site.
Sfaturi pentru a evita penalizarea de algoritm:

  • Nu copiati continut de pe alte site
  • Nu folositi content generator automat cu diverse tool-uri
  • Nu incarcati pagina cu foarte multe reclame
  • Continutul trebuie sa fie de calitate
  • Evitati keyword stufiing
  • Pagini duplicate pot aparea si daca nu este implementat tag-ul canonical corect in filtrarea magazinelor online.

Link-urile Interne

Ajuta motorul de cautare sa inteleaga continutul din paginile web sis a indexeze mai usor paginile nou aparute. Prin procesul de internal linking se transfera autoritate seo catre paginie site-ului.
Fara o strategie corecta de internal linking, mai ales in cazul articolelor de blog se va ajunge in cazul in care unele articole nu vor fi conectate de altele si vor ramane ca si pagini orfane. In engleza, termenul poarta denumirea de orphan pages.
Link-urile interne trebuie sa fie cu dofollow, este recomandat sa fie link-uri absolute si nu relative iar anchor-ul textul pe care se face legatura trebuie sa aiba leagtura cu contextual paginii.
Nu trebuie sa faci abuz de link-uri interne: intr-un articol de 1000 de cuvinte, recomandat este sa folosim 4…5

Link-urile externe

Desi foarte multi se feresc sa foloseasca link-urile externe, acestea sunt extrem de importante in procesul de optimizare seo mai ales atunci cand sunt plasate in articole de tip informativ.
Trebuie insa sa aveti grija ca link-urile externe pe care le puneti in articole sa fie relevante pentru contextual site-ului nostru si sa aiba autoritate.

E-A-T

In anul 2015, Google ne-a facut o mare surpriza si a introdus standardul E-A-T, ca si factoring de ranking SEO. Termenul provine din engleza si este un acronom de la Expertise, Authoritativeness si Trustworthiness.
Standardul E-A-T se aplica in special site-urilor de tip: YMYL, medicale, juridice, politice, stiintifice, consultanta fiscala, juridica
In traducere libere, acest standard pune accentul:

  • Expertiza autoritului in ceea ce priveste informatiile prezentate pe site
  • Credibilitatea informatiilor prezenate pentru a se evitaprezenatea de stiri sau informatii false
  • Autoritatea care reprezinta valoarea continutul si corelarea acesteia cu topicul si activitatea site-ului.

Core Web Vitals

Iunie 2021 este luna marii surprize de la Google odata cu lansarea updatelui Core Web Vitals care pune accentul pe User Experince. Acest update este unul urias si va schimba in mod semnificat modurile in care se vor optimiza site-urile pe viitor.
Update-ul var ula in mai multe etape pana in August 2021 si cu siguranta strategiile seo vor trebuie readapate.
Core Web Vitals inglobeaza o serie de semnale ale site-ului:

  • Mobile Friendly – siteul trebuie sa fie responsive
  • Safe Browsing – siteul trebuie sa fie curat, sa nu contina virusi, malware
  • HTTPS – toate url-urile site-ului trebuie sa fie cu https
  • No Instrusive Interstitials – evitati sa folositi pop-uri deranjate car sa faca imposibila navigarea pe site
  • Largest Contentful Paint (LCP) – cat de repede se incarca cea mai mare bucata de continut
  • First Imput Delay (FID) – cat de repede poate interactiona utilizatorul cu pagina dupa ce s-a incarcat
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – cat de stabila este pagina, cum este formatata, daca sunt elemente care se deplaseaza.
Core Web Vitals

Optimizarea SEO Off Page

Desi ON Page-ul este de baza, o componenta importanta a procesului SEO care nu trebuie ignorata este Optimizarea Off Page sau asa numitul Link Building. Aceasta etapa este extrem de importanta mai ales daca vrei sa-ti cresti brand-ul in piata, sa aduci mai mult trafic organic si sa iti cresti cifra de afaceri.
In aceasta etapa este important sa fie construite catre site link-uri de pe site-urile relevante, cu autoritate si care sa aiba legatura cu topicul afacerii tale.

O strategie de seo off page implementata corect are mai multe avantaje:

  • Increase in Serps -> cel mai mare avantaj seo este dat de faptul ca site-ul va urca in rezultatele de cautare catre pozitiile fruntase
  • Expundere si Branding -> odata ce utilizatorii vor gasi site-ul tau atunci cand un anumit produs sau serviciu vor asocial brand-ul tau cu nevoia lor
  • Trafic organic marit -> pozitionarea in topul rezultatelor de cautare va conduce la o rata de click mai mare cee ace conduce la un trafic mai marit si un semnal de ranking bun pentru Google.
  • Cresterea numarului de lead-uri si de conversii -> vizibilitatea marita a site-ului corelata cu cresterea traficului va conduce la dezvotarea business-ului prin cresterea cifrei de afaceri
  • ROI pozitiv pe termen lung -> s-a dovedit ca pe termen mediu si lung, optimizarea seo aduce cel mai mare return of investment in detrimentul celorlalte canalele de marketing.

Metode prin care putem face SEO Off Page:

  • Link Building
  • Social Media
  • Content Marketing
  • PR
  • Influencer Marketing
  • Recenzii de la Clienti

Factori ce trebuie analizati atunci in procesul de off page:

 

Autoritatea domeniului si paginii

cu cat autoritatea paginii de pe care reusim sa obtibem un link este mai mare, cu atat link juice transferat catre noi va fi mai mare.
Un numar mare de backlink-uri de pe site-uri cu autoritate mica poate fi interpretat de Google ca o tehnica Spammy de link building.

 

Relevanta

incercati sa obtiineti backlink-uri doar de pe site-uri din nisa voastra. Atunci cand Google crawleaza site-urile acorda o importanta sporita link-urile venite din aceasi nisa de activitate.

 

Anchor Text

reprezinta cuvantul cheie sau expresia pe care inseram hyperlink-ul catre site-ul nostru. Desi parerile sunt impartite, putem spune ca tarie ca optimizarea anchor text-ului doar pe exact match va duce la penalizari mari de algoritm. Anchor textul trebuie sa fie cat mai natural construit, sa fie variat, sa contina sinonime, expresii mai lungi si sa includa numele brand-ului.

 

Diversitatea link-urilor

Google iubeste diversitatea si acest aspect se aplica si in procesul de seo off page. Incercati sa aveti link-uri din cat mai multe surse: Guest Posturi, Cataloage de Business, Editoriale, Communicate de Presa, Social Media.

 

Numarul de link-uri externe

trebuie verificat numar de link-uri externe al sursei de unde vrem sa obtinem backlink-ul. Cu cat numarul de link-uri externe este mai mare, Spam Score-ul respectiv-ului site devine mai mare si acel backlink ne poate mai mult rau decat bine.

 

Dofollow vs NoFollow

Link-urile dofollow transfera autoritate seo, in timp ce cele nofollow, nu transmit absolut nimic. Un numar mare de link-uri nofollow catre site-ul vostru poate fi interpretat de Google ca o tehnica de link building spammy si poate duce la penalizari manuale sau automate.

White SEO vs Black Hat SEO

Optimizarea SEO este o metoda de promovare care presupune efectuarea unor seturi de ajustari si modificari la site pentru ca acesta sa creasca in ranking. De-a lungul timpului au aparut diverse metode de manipulare a rezultatelelor de cautare.
Acesta este motivul pnetru care Google isi actualizeaza in mod constant algoritmii de cautare si ce astazi poate fi o strategie seo curata (white hat), maine poate deveni o strategie interzia de Google (black hat) ce poate atrage penalizari.

Cateva metode de a face White Hat SEO:

  • Redactarea de continutul care sa raspunda intentiei de cautare a utilizatorilor
  • Redactarea de continut de tip Ever Green, acel tip de continut care este valoros chiar si peste 10 ani si poate include informatii de baza despre o firma, un produs, un serviciu, o nisa , ghiduri utile.

Exemple de continut Ever Green:

  • Ghid Util in Contabilitate
  • Ghid de Optimizare SEO
  • Care sunt pasii unei campanii de marketing
  • Ce este un pdcast
  • Cum se schimba roata unei masini? etc
  • Crearea de continutul care poate fi preluat de alte site-uri
  • Crearea de infografice.

Cateva metode de a face Black Hat SEO:

  • Generarea de continut automat
  • Continut copiat de pe alte site-uri
  • Keyword Stuffind
  • Ascunderea textului prin clase CSS si javascript
  • Abuz de Meta Keywords
  • Doorway pages
  • Obtinerea de backlink-uri prin inscrierea in directoare web
  • Obtinerea de backlink-uri din Link Exchange
  • Link Building prin PBN-uri etc.

Chiar am nevoie de optimizare SEO pentru afacerea mea?

Raspunsul este DA, Categoric, 101%. Pe termen mediu si lung, Optimizarea SEO are cel mai bun Return of Investment.
Singurul “dezavantaj” daca ii putem spune asa este dat de faptul ca rezultatele nu apar in cateva saptamani si este nevoie de cel putin 3, 4 luni pentru a vedea primele efecte ale strategiei.
Procesul de optimizare presupune si foarte mult A/B testing, nu este o reteta clasica care poate fi aplica tututor site-urilor.
De foarte multe ori sunt necesare ajustari asupra strategiei pentru a obtine rezultatele dorite.
As mai puncta faptul ca sun site optimizat din punct de vedere seo on page, va ajuta influenta intr-un mod pozitiv campaniile ppc din Google Ads si chiar din Social Media, prin:

  • Imbuntatatirea scorului de calitate al campaniilor
  • User experience
  • CPC mai mic
  • CPA si ROAS mai mare.

Cum pot ajuta specialistii SEO?

Desi multi antreprenori incep singuri un process de optimizare seo, de cele mai multe ori acestia se lasa pagibasi deoarece este un proces extrem de complex.
Foarte multi ajung sa implementeze straegii care nu sunt agreate de Google, site-urile se penalizeaza iar procesul de recuperare este unul dificil.
Pe piata internationala, dar si pe cea locala, din Romania, sunt foarte multe companii care ofera optimizare seo la sandarde inalte.
Recomandarea noastra este sa se lucreze cu specialistii pentru evita stresul, nervii, greselile si pentru a putea eficienta prezenta business-ului in mediul online.
Modul in care este implementata o strategie SEO poate face diferenta intre un business de succes in mediul online si unul de esesc….asa ca take care.

Itrebari Frecvente despre Optimizarea SEO

Ce este SEO?

Optimizarea SEO este o tehnica de promovare prin care site-ul tau poate castiga trafic natural gratuit odata cu ajungerea in primele rezultate de cautare. Algoritmii Google se schimba in mod constant, cu scopul de a furniza utilizatorului cel mai bun rezultat posibil pentru intentia sa de cautare.

Se merita sa investesc in Optimizare SEO?

Prima pozitia din Google iti aduce o rata de click de aproximativ 32%. Acest lucru inseamna ca din 100 de cautari posibile, tu vei castiga 32 de utilizatori. In schimb, utlima pozitie din prima pagina iti va aduce o rata de click de maxim 2%. De rata de click pentru paginile 2 si 3 din Google nici nu cred ca mai are rost sa vorbim, aceasta fiind incredibil de mica.

Daca vrei vizibilitate si profitabilitate, atunci DA, se merita sa investesti cu incredere in SEO.

Am fost penalizat de Google, ce pot face?

In cazul in care observi ca traficul organic de pe site-ul tau a inceput sa scada brusc este posibil sa fi fost penalizat de algoritm. Penalizarile pot fi manuale sau automate. Dintre cele mai importante update-uri amintin: Panda, Penguin, Hummingbird, RankBrain, Medic Core, Bert, Broad Core. In cazul in care identifici o astfel de penalizare seo, va trebui sa reanalizezi strategia, continutul si profilul de backlink-uri. Cel mai probabil va trebui sa efectuezi o serie de modificari la site pentru a fi conform cu cerintele acestor update-uri.