Strategii de Marketing: Ghid Complet pentru Afacerile Online

strategii marketing

Daca ai o afacere online esti perfect constient ca ai nevoie de o strategie de marketing pentru a obtine rezultate pe termen lung.  

Acest articol realizat de echipa ClickBrainiacs, te va ajuta sa intelegi de ce ai nevoie de o strategie de marketing in mediul online si cum sa o alegi pe cea mai potrivita. 

De asemenea, daca ai nelamuriri in ceea ce priveste pe cea pe care ar trebui sa o folosesti, iti stam la dispozitie pentru o consultatie privata.

Ce este strategia de marketing?

Conform celor de la Investopedia, o strategie de marketing este planul companiei de a ajunge la cat mai multe lead-uri si care ulterior sa se transforme in clientii fideli ai serviciilor sau produselor companiei. 

In general, implica propunerea de valoare a companiei, mesajul cheie al brandului, datele demografice ale clientilor tinta si multe alte elemente. 

O strategie de marketing combina toate aspectele referitoare la parcursul clientilor si ofera vizibilitate fiecarui departament.

Acest lucru permite apoi organizatiei sa se concentreze asupra resurselor disponibile, gasind o modalitate de a le utiliza în cel mai bun mod posibil pentru a genera vanzari si a creste avantajul competitiv.

Cum aleg cea mai potrivita strategie pentru afacerea mea?

Daca vrei sa consolidezi strategia de marketing a companiei tale trebuie sa tii cont ca trebuie sa te gandesti la investia in timp. 

Tinerea pasului cu fiecare tendinta de pe fiecare canal este un proces care necesita mult timp. Daca vrei rezultate durabile, pe termen mediu si lung, poti apela la  o tactica mai automatizata, cum ar fi SEO, mai degraba decat cele care necesita mai multe costuri si timp de implementat, cum ar fi planificarea evenimentelor.

Un alt factor important pentru orice antreprenor este reprezentat de buget. Strategiile online au un buget mult mai mic decat investitia in promovarea prin marketingul traditional.

Unele tehnici de marketing, cum ar fi SEO si social media, sunt în esenta mai accesibile. Altele, cum ar fi anunturile publicitare la TV si publicitatea tiparita, vor costa mai multi bani.

Care este importanta de a avea o strategie de marketing in business-ul tau?

Rezultatele de marketing nu se întampla doar întamplator. Crearea unei strategii te asigura ca vizezi persoanele potrivite, cu un continut relevant care sa le atraga. Cu cat petreci mai mult timp creand o strategie clara, cu atat creezi mai multe oportunitati de a vinde.

O strategie de marketing stabileste obiectivele afacerii, inclusiv cine sunt avatarul clientului si cum intentionati sa le atingi. Este planul activitatii de marketing pe care il vei face in lunile si anii urmatori pentru a-ti dezvolta afacerea.

Alegerea strategiilor de marketing potrivite pentru companie va aduce beneficii mari, precum:

  • Cresterea vanzarilor
  • Dezvoltarea pe termen lung a companiei
  • O mai buna intelegere a ceea ce isi doresc clientii tai
  • Vei putea satisface nevoile clientilor si chiar sa le depasesti asteptarile
  • Vei  putea consolida relatia cu piata tinta
  • Vei construi un brand puternic in mintea consumatorului

Ce strategii de marketing poti aplica afacerii tale online?

In continuare, echipa ClickBrainiacs, a adunat cele mai eficiente strategii de marketing online, pe care le poti aplica afacerii tale. Acestea sunt menite sa contribuie la dezvolarea afacerii tale, dar si la mentinerea loialitatii clientilor actuali. 

SEO (Search Engine Optimization)

SEO este procesul prin site-ului tau web este inteles de catre motoarele de cautare, precum Google. Astfel, websiteul este mai probabil sa apara in rezultatele cautarii. Cu cat apari mai mult în rezultatele cautarii Google, cu atat vei obtine mai mult trafic organic. Evident, cu cat iti creste traficul organic cu atat iti cresc si conversiile. Conform celor de HubSpot, 64% dintre specialistii în marketing investesc in optimizarea motoarelor de cautare.

Cu SEO, te poti clasa in topul motoarelor de cautare dupa cuvintele cheie pe care le cauta utilizatorii pentru a gasi companii precum a ta. Acest lucru inseamna ca iti poti depasi concurenta in cautarea organica si vei putea genera mai mult trafic catre site-ul web si canalele online. Daca vrei sa stii mai multe, consulta ghidul nostru SEO. 

Email marketing

Aceasta strategie se refera la trimiterea de mesaje de marketing clientilor potentiali si actuali pentru a vinde, educa si construi afinitate. 

Cea mai buna parte in utilizarea acestei tactici? Poti crea campanii automate de marketing prin e-mail pentru a va conecta cu clientii si sa revina, cum ar fi:

  • E-mailuri tranzactionale, trimise in timpul platii sau alte actiuni de cumparare. Acestea sunt in mare parte functionale, dar sunt importante pentru trimiterea informatiilor cheie de expediere si comanda catre clienti.
  • E-mailuri promotionale, concepute pentru a sensibiliza si a promova noi produse sau oferte. De exemplu, puteti crea o secventa de e-mail de Black Friday Cyber ​​Monday pentru a trimite reduceri pe timp limitat in timpul vacantei la cumparaturi.
  • E-mailurile din ciclul de viata sau e-mailurile „declansate”, trimit pe baza actiunilor pe care le face un cumparator si a locului in care se afla in ciclul de viata al clientilor. De exemplu, un e-mail de abandonare a cosului de cumparaturi pe care îl trimiteti numai dupa ce un client lasa un produs in urma.

Construirea unei liste de e-mail si trimiterea de mesaje convingatoare ajuta la mentinerea legaturii cu clientii si pastrarea acestora.

Influencer Marketing

Marketingul cu influenceri implica parteneriatul cu persoane si branduri cunoscute care vor promova produsele sau serviciile tale catre publicul lor existent.

Marketingul prin influenceri este puternic, deoarece majoritatea au un public de nisa foarte implicat. Si este foarte probabil sa cumpere produsele pe care influencerul le promoveaza.

Conform HubSpot, in 2018, au existat 3,7 milioane de postari de la influenceri sponsorizati de branduri pe retelele de socializare – un numar despre care se suspecteaza ca va creste pana in 2021. Brandurile pot folosi influencer marketing in avantajul lor pentru a ajunge la un public de tinta, pentru a castiga mai multi sustinatori de pe retelele de socializare si pentru a genera mai multe conversii.

Affiliate marketing

Daca vrei sa iti extinzi strategia online de marketing, trebuie sa ai in vedere si marketingul afiliat. Acesta reprezinta modul in care o companie plateste o alta companie sau persoana – cunoscuta si sub numele de afiliat – pentru a genera clienti potentiali si vanzari.

Afiliatilor li se platesc adesea comisioane pentru ai incuraja sa gaseasca modalitati de promovare a companiei si a produselor sale. 

La fel ca marketingul prin influenceri, afiliatii iti vor promova serviciile si produsele tale, partajandu-le pe blogurile lor, pe retelele de socializare, pe site-ul web etc. Afiliatul castiga bani de fiecare data cand cineva face o achizitie sau se inscrie pentru un abonament prin linkul lor unic.

Ambele parti beneficiaza de aceasta metoda de promovare online: afacerea ta realizeaza mai multe venituri, iar afiliatul castiga un venit frumos din eforturile lor de marketing.

PPC (Pay Per Click)

PPC este o forma platita de marketing digital in care difuzezi anunturi si platesti o taxa pentru fiecare utilizator care face click pe anuntul tau. Desi PPC poate fi investitie initiala mai mare, este posibil sa vezi randamente mai rapide in comparatie cu metodele de promovare organice.

Cele mai frecvente platforme de publicitate PPC sunt Google Ads, Facebook Ads, Linkedin Ads si Instagram Ads, desi exista multe alte platforme disponibile.

Cheia succesului cu PPC este vizarea publicului potrivit cu continut potrivit la momentul potrivit. Obiectivul tau este de a genera click-uri catre site-ul tau, landing page sau formularul de contact pentru a transforma utilizatorii in clienti.

Podcasts

Podcast-ul este o tactia eficienta de promovare online si prezinta numeroase oportunitati pentru companiile care doresc sa-si implice urmaritorii existenti si sa ajunga la un public nou. 

Pentru a lansa un podcast de succes, ar trebui sa acoperi subiecte care prezinta interes pentru public, sa furnizezi informatii valoroase si sa incluzi intotdeauna un apel la actiune convingator pentru a-i atrage pe ascultatori sa afle mai multe.

Apoi, poti utiliza multe dintre canalele de marketing din acest ghid pentru a promova podcast-ul catre un public mai larg.

Daca inca nu esti convins de eficienta acestui canal de promovare, iata cateva statistici de la Respona care, cu siguranta, te vor convinge de puterea de promovare a unui podcast:

  • In aprilie 2020, exista peste 30 de milioane de episoade de podcasturi existente.
  • 75% dintre americanii cu varsta peste 12 ani sunt acum familiarizati cu podcast-ul. 
  • Podcast-urile ajung acum la peste 100 de milioane de americani în fiecare luna.

Social media 

In strategia de marketing online, nu poti uita de puterea retelelor de socializare. Este una dintre cele mai simple modalitati de a creste traficul catre business-ul tau online. 

Exista multe tactici pentru a spori traficul de pe retelele de socializare:

  • Impresioneaza-ti publicul cu grafica inedita.
  • Distribuie continutul la momentul optim.
  • Interactioneaza cu publicul în mod constant.
  • Optimizeaza continutul pentru mobil.
  • Fa continutul usor de partajat.
  • Adauga call-to-actions convingatoare.
  • Foloseste publicitate platia pe retelele sociale.

Social media este o abordare ce nu poate lipsi din strategia ta.  Odata ce distribui continut valoros pe retelele de socializare, acesta are o mare posibilitate de a deveni viral si de a va maximiza eforturile.

Content marketing

Probabil ai observat ca multi oameni care detin o afacere online, inteleg nevoia unei prezente puternice in acest mediu. Acestia investesc destul de mult in website-uri moderne, publicitate platita, fac email marketing etc. Dar daca analizezi  continutul si veti observa ca majoritatea nu o au pusa la punct.

Aceasta este o oportunitate ratata pentru companiile online, în special pe pietele de nisa în care continutul este slab realizat si sub-optimizat.

Brandurile care se remarca astazi online sunt cele care devin creatori si gasesc noi modalitati de abordare a continutului si de interactiune cu publicul lor.

Tipurile de continut pe care le poate crea o prezenta puternica in online includ:

  • Blogging
  • Webinarii
  • Infografice
  • Videoclipuri TikTok
  • Concursuri si cadouri
  • Podcasturi

Tipurile de continut pe care il creezi vor depinde de cine este publicul tau si de locul în care participa. 

Marketing prin SMS

SMS-ul a existat de ceva vreme, dar este în crestere ca un canal de marketing digital eficient. Dupa ce utilizatorii s-au abonat sa primeasca materiale de la tine (obligatoriu), le poti trimite promotii speciale, actualizari, memento-uri pentru evenimente, cupoane, sondaje si multe altele.

Nu esti inca convins ca SMS-ul este una dintre cele mai bune metode de promovare?

Trebuie sa iei in considerare faptul ca rata medie de deschidere pentru campaniile de marketing prin mesaje text este de 98% – comparativ cu rata de deschidere de 20% pentru strategiile de promovare prin email De asemenea, ratele de raspuns SMS sunt cu 295% mai mari decat ratele de raspuns la apeluri telefonice. 

Internetul ofera oportunitati aproape nelimitate pentru companii de a ajunge la mai multi clienti pe o varietate de canale. De la SEO, la social media si la e-mail, ai la dispozitie multe tactici de marketing digital, daca doresti sa generezi mai mult trafic si sa generezi mai multe vanzari.

Daca inca nu stii ce tactica de promovare online ti se potriveste ne poti contacta pentru a te ajuta in consolidarea unei strategii de marketing eficiente. 

Resurse: