Cum te ajută licitația target ROAS în scalarea business-ului?

octombrie 24, 2024
5 minute
octombrie 24, 2024
5 minute
Scalare-Business

Cuprins

Dacă rulezi campanii Google Ads și te gândești cum să le faci mai profitabile, atunci ar trebui să iei în calcul licitarea target ROAS. Dacă nu rulezi încă campanii Google Ads, atunci ar trebui să știi că 63% dintre utilizatori preferă să dea click pe o reclamă Google decât pe una de pe oricare alt canal de promovare. Probabil că știi deja cât de complex este Google Ads astăzi și că uneori poate fi dificil să te hotărăști asupra unui anumit tip de campanie, însă această decizie este pe cale să devină mai ușoară. Cum? Vei afla în rândurile următoare mai multe despre target ROAS și cum te ajută să îți crești business-ul.

Ce este target ROAS și cum funcționează

Dacă în cadrul campaniilor Google Ads derulate pentru business-ul tău te concentrezi pe conversii cât mai eficiente, cel mai probabil una din prioritățile tale este creșterea profitabilității acestora. Return on Ad Spend (ROAS) este o modalitate foarte bună prin care poți calcula profitabilitatea, însă cu ce este diferit target ROAS?

Target ROAS (deseori numit tROAS) este o strategie automată de licitare care îți permite să setezi anumite obiective ale veniturilor generate de bugetul campaniilor PPC. Cu alte cuvinte, campaniile se vor adapta automat în așa fel încât să genereze profituri cât mai mari. Target ROAS este o metodă de licitare ideală în cazul business-urilor cu istoric, care au mai derulat campanii de promovare pe google pentru că se folosește de datele istorice pentru optimizarea afișării anunțurilor.

Target Cost per Action vs. Target ROAS

Target Cost per Action și target ROAS sunt două strategii de licitare asemănătoare, însă diferența principală este că prima ajustează licitațiile pentru a atinge un cost prestabilit per conversie, pe când target ROAS ajustează licitațiile pentru a maximiza valoarea conversiilor. Pe scurt, target CPA se concentrează pe costul unei conversii, iar target ROAS pe rentabilitatea acestora, adică pe valoarea pe care o generează pentru afacerea ta.

Optimizarea bugetului cu Target ROAS

Cresterea-veniturilor

Licitația target ROAS este o soluție prin care te asiguri de faptul că bugetul alocat este cheltuit în cel mai eficient mod posibil. Cu alte cuvinte, sumele licitate se adaptează automat la campaniile care generează cel mai mult profit, ceea ce îți permite să-ți scalezi business-ul. Pentru a obține performanțe maxime se folosesc diferiți algoritmi care reușesc să optimizeze campaniile în așa fel încât să atingă obiectivele impuse. Se identifică segmentele de audiență cu cel mai mare potențial de conversie, dar și Return on Investment (ROI) și se pun în valoare prin adaptări continue.

Optimizarea automată a licitațiilor pentru performanță maximă

Licitația target ROAS ajustează automat oferta în funcție de valoarea așteptată a unui click. Bid-urile mai mari pot fi plasate pentru utilizatorii care au o probabilitate mai mare de a se transforma în clienți, pe când bid-urile mai mici sunt alocate pentru perspectivele care nu sunt la fel de promițătoare. De asemenea, sistemul optimizează campaniile prin analizarea și învățarea continuă a obiceiurilor utilizatorilor și adaptează automat strategia de licitare pe măsură ce acumulează date. Așadar, pentru că licitația target ROAS ajustează ofertele automat și în timp real, acest lucru permite o gestionare cât mai eficientă a bugetului alocat.

Creșterea valorii pe conversie și a veniturilor

Prin target ROAS te asiguri de faptul că reduci cheltuielile, dar nu doar atât. Prin setarea unui obiectiv clar privind rentabilitatea investiției în publicitate, se pot identifica și direcționa reclamele către utilizatorii care au mai multe șanse de a efectua achiziții cu o marjă de profit mai mare. Astfel, se optimizează bugetul, se reduce riscul de a cheltui pe click-uri neprofitabile și eforturile sunt concentrate pe clienții care generează cel mai mult profit. În timp, această abordare duce la o creștere semnificativă a veniturilor și la eficientizarea campaniilor PPC.

Cum știu că target ROAS se potrivește business-ului meu

Campanii-ads-online

Scopul oricărui business este să facă profit și de aceea recomandarea noastră ca și agenție pentru ownerii de magazine online este să folosească ca și strategie de licitare targhet ROAS.

De ce targhet ROAS și nu targhetCPA? Păi este foarte simplu.

Presupunem că avem produse cu un price range de 100 – 1000 de lei.

  • în cazul în care vindem produsul la 100 de lei cu un CPA de 50 de lei,  iar adaosul nostru este de 30 de lei, am vândut în minus.
  • în schimb să vindem produsul de 1000 de lei cu un CPA de 50 de lei, ar fi ideal.

Este ușor să vezi dacă campaniile Google Ads sunt profitabile, trebuie doar să calculezi ROAS pentru break even. Asta se face foarte simplu, dar înainte de toate trebuie să știi care este marja de profit a produsului tău.

Să presupunem că vinzi un produs cu un preț de vânzare de 100 de lei și un cost de producție de 75 de lei. Marja de profit este de (100-75)/100 = 0.25 sau 25%. ROAS-ul break even va fi 1/0.25 = 4. Aceasta înseamnă că pentru a fi profitabil, trebuie să obții venituri de cel puțin 4 lei pentru fiecare leu cheltuit pe Google Ads.

Concluzii

Google Ads este un ecosistem care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani și este într-dinamică din ce în ce mai accentuată. Google implementează din ce în ce mai multe algoritmi bazați pe inteligență artificială. Targhet Roas este o strategie de licitare automatizată care ajută magazinele online să obțină maximul de revenue din bugetul investit lunar.

ClickBrainiacs

ClickBrainiacs este o agentie de marketing online care are o echipa formată din oameni dedicați, acei PPCBrainiacs care pun tot timpul accent pe rezultate și confirmăm prin cifre.  Suntem creativi, gândim outside the box și, foarte important, strategiile noastre sunt făcute de oameni cu experiență, motiv pentru care te asigurăm că ești pe mâini bune. Administrăm anual pentru clienții noștri bugete de peste 1.000.000 €, așa că noi îți investim bugetul în Marketing Smart, care vinde.

Surse:

https://techreport.com/statistics/finance-marketing/google-ads-statistics
https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/03/02/target-roas

Cuprins

Abonează-te la newsletter
Am citit si sunt de acord cu Termeni si Conditiile website-ului.